PalvelumuotoiluprojektiLaajuus (7 op)
Opintojakson tunnus: KQ00AC94
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 7 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija syventää osaamistaan palveluiden kehittämisessä ja perehtyy palveluntuottajan ja käyttäjän välisiin vuorovaikutussuhteisiin. Opiskelija tunnistaa suunnittelun merkityksen tuotteen laatuun ja osaa ottaa suunnittelutyössä huomioon palvelun laatuun ja hintaan vaikuttavat osatekijät. Opiskelija osaa tunnistaa vakioitujen ja vakioimattomien palveluiden erot.
Opiskelija tunnistaa ja analysoi palvelusuunnitteluun liittyviä suunnitteluongelmia sekä soveltaa oppimiaan käytänteitä tuottamassaan palvelukonseptissa.
Sisältö
- Palvelunkehitysprosessin vaiheet
- Muotoilun ja muotoilijan rooli palvelutuotteiden kehityksessä
- Tuotekehityksen suhde yrityksen liiketoimintastrategiaan
- Projektityöskentely palvelutuotteiden kehityksessä
- palveluiden tuotteistaminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija:
- Osaa tehdä palvelumuotoiluprojektisuunnitelman ja suunnitella perustellun palvelukonseptin.
- Osaa analysoida palveluita myös palveluiden tuotteistamisen näkökulmasta.
- Osaa rakentaa palvelukonseptin vastaamaan asiakkaan tavoittelemaa hyötyä.