Siirry suoraan sisältöön

Strateginen suunnittelu ja muotoilujohtaminenLaajuus (8 op)

Opintojakson tunnus: KQ00AC93

Opintojakson perustiedot


Laajuus
8 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tunnistaa muotoilun yrityksen kilpailutekijänä ja osana yrityksen strategista päätöksentekoprosessia. Hän oppii havaitsemaan uusia tuotemahdollisuuksia sekä hahmottamaan uusien tuotteiden kehitysprosessia.
Opiskelija saa perustiedot hallitun yrityskuvan eri osa-alueista ja sen merkityksestä mm. yrityksen toiminnassa, tuotevalikoimassa, palveluissa sekä markkinoinnin että muotoilun näkökulmasta. Opiskelija tutustuu tuotteiden, yrityksen graafisen ulkoasun, fyysisen ympäristön sekä toimintatapojen muodostaman kokonaisuuden hallintaan.

Sisältö

- Muotoilu yrityksen kilpailutekijänä ja strategisessa päätöksenteossa
- Muotoilun integrointi liiketoimintaprosesseihin
- Yrityksen muotoilustrategian mukainen tuotevalikoima
- Visuaalinen kommunikaatio yritysorganisaatioissa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija:
- Osaa selittää muotoilun merkityksen kilpailutekijänä sekä osana strategista suunnittelua.
- Osaa tulkita ja analysoida yrityksen muotoilustrategiaa ja tuotevalikoimaa.

Siirry alkuun