Siirry suoraan sisältöön

Trendit ja brändistrategiatLaajuus (4 op)

Opintojakson tunnus: KQ00AC91

Opintojakson perustiedot


Laajuus
4 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson aikana opiskelija tutustuu trendien muodostumiseen ja trendityöskentelyyn sekä tuotebrändien rakentamiseen. Opiskelija tunnistaa miten trendit vaikuttavat tuotteisiin. Hän osaa perustella miten tuotteiden brändistrategiat muodostuvat ja miten niitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Sisältö

- Mikä brändi on ja mitä voidaan brändata
- käsitteet: Brändistrategia, brändipositio ja brändi-identiteetti
- Tuotteen indentiteetti ja imago
- Muotoilu ja tuotesisältö
- Trendien muodostuminen ja megatrendit
- Mielikuvan muodostuminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija:
- Osaa kuvata trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn.
- Osaa analysoida tuotebrändejä.
- Osaa kuvata brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija:
- Osaa kuvata hyvin trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn.
- Osaa analysoida hyvin tuotebrändejä.
- Osaa kuvata hyvin brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija:
- Osaa kuvata erinomaisesti trendien muodostumisen ja trendityöskentelyn.
- Osaa analysoida erinomaisesti tuotebrändejä.
- Osaa kuvata erinomaisesti brändistrategian muodostamisen ja miten sitä voidaan hyödyntää tuotesuunnitteluprosessissa.

Siirry alkuun