Multi-professional promotion of functioning in children and adolescentsLaajuus (3 ECTS)
Course unit code: SX00BF54
General information
- Credits
- 3 ECTS
Objective
Tavoitteena on syventää toimintakyvyn ja siihen vaikuttavien tekijöiden ymmärtämistä ja havainnointia sekä arviointia. Opintojakson jälkeen opiskelija tietää ja osaa käyttää yleisimmin käytettyjä lasten toimintakyvyn havainnointi ja arviointi välineitä. Opiskelija osaa käyttää ICF- viitekehystä lasten toimintakyvyn arvioinnin ja tukemisen jäsentäjänä. Opiskelija tietää miten toimintakykyä voidaan tukea monialaisesti.
Content
Opintojaksolla käsitellään erityistä tukea tarvitsevien lasten toimintakykyä ja siihen vaikuttavia tekijöitä mm. perhekeskeisen toimintatavan ja ICF-CY:n näkökulmista. Opintojaksolla käsitellään lapsilla yleisimmin käytetyt toimintakyvyn arviointimenetelmät ja harjoitellaan niiden käyttöä. Perehdytään toimintakyvyn arvioimiseen ja tukemiseen monialaisesti. Opintojaksolla toteutetaan opintokäynti tai käytännön harjoittelutilanne, johon liittyy oppimistehtävä.
Qualifications
Osallistujilta edellytetään yhden vuoden (noin 60 op) sosiaali- tai terveysalan opintoja.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students use the appropriate core concepts as well as make choices using the knowledge base of their own professional field. They recognise the prerequisites and consequences of their own actions.
Students’ actions follow the rules and instructions given, and they use working methods appropriately and safely.
Students work according to the professional ethics of their own field, and they act responsibly as group members.
Assessment criteria, good (3)
Students analyse the relationships between appropriate core concepts as well as justify their choices using the knowledge base of their own professional field. They analyse the prerequisites and consequences of their own actions.
Students act according to the rules and instructions given in their operating environment, and they use working methods appropriately and safely.
Students work according to the professional ethics of their own field, and they act flexibly as group members.
Assessment criteria, excellent (5)
Students analyse and assess the relationships between appropriate core concepts as well as make choices using the knowledge base of their own professional field. They assess the prerequisites and consequences of their own actions.
Students act initiatively and goal-orientedly in diverse operating environments, and they apply working methods appropriately and safely.
Students work according to professional ethics in varied situations, and their functioning enhances group activities.