Siirry suoraan sisältöön

Puhetta tukevat ja korvaavat kommunikaatiomenetelmät asiakastyössä (AAC-menetelmät)Laajuus (3 op)

Opintojakson tunnus: SX00BF33

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelijat ymmärtävät mitä puhetta tukevat ja korvaavat kommunikaatiomenetelmät tarkoittavat ja osaavat hyödyntää niitä käytännön asiakastyössä.

Sisältö

Opintojakson aikana käsitellään seuraavia teemoja:
-Oikeus kommunikaatioon ja kommunikaation esteettömyys
-Mitä puhetta tukeva ja korvaava kommunikaatio tarkoittaa?
-Ketkä käyttävät puhetta tukevaa ja korvaavaa kommunikaatiota?
-Tutustutaan puhetta tukeviin ja korvaaviin kommunikaatiomenetelmiin ja apuvälineisiin
-Harjoitellaan erilaisten kommunikaatiomenetelmien käyttöä
-Millaisia eettisiä periaatteita on kommunikaatiossa asiakastyössä?

Siirry alkuun