Puhetta tukevat ja korvaavat kommunikaatiomenetelmät asiakastyössä (AAC-menetelmät)Laajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: SX00BF33
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelijat ymmärtävät mitä puhetta tukevat ja korvaavat kommunikaatiomenetelmät tarkoittavat ja osaavat hyödyntää niitä käytännön asiakastyössä.
Sisältö
Opintojakson aikana käsitellään seuraavia teemoja:
-Oikeus kommunikaatioon ja kommunikaation esteettömyys
-Mitä puhetta tukeva ja korvaava kommunikaatio tarkoittaa?
-Ketkä käyttävät puhetta tukevaa ja korvaavaa kommunikaatiota?
-Tutustutaan puhetta tukeviin ja korvaaviin kommunikaatiomenetelmiin ja apuvälineisiin
-Harjoitellaan erilaisten kommunikaatiomenetelmien käyttöä
-Millaisia eettisiä periaatteita on kommunikaatiossa asiakastyössä?