Peliprojektin menetelmätLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: TX00CG85
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää pelituotantoprosessin ja peliohjelmistotuotannon vaiheet, sekä yleisesti ohjelmistotyön vaiheet ja ohjelmiston elinkaaren. Opiskelija pystyy toimimaan jatkuvan integraation, automaattisen koonnin ja testauksen käytänteitä noudattaen ketterää työskentelymenetelmää käyttävässä ohjelmistoprojektissa. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa keskeiset projektien hallintaan liittyvät käsitteet ja toimintamallit. Opiskelijalla on valmiudet toimia ohjelmistoprojektiryhmän jäsenenä tai vetäjänä.
Sisältö
• pelituotannon vaiheet
• ohjelmistotyö ja sen osa-alueet
• ohjelmistoprosessit ja ohjelmistoprojektien hallinta
• ohjelmistojen laatu
• ohjelmiston elinkaari
• ketterät menetelmät
• versionhallinta
• automaattiset koontityökalut, jatkuva integrointi ja testaus
Esitietovaatimukset
Pelisuunnittelu, Ohjelmistoarkkitehtuurit ja –mallit.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää ketterien menetelmien merkityksen ohjelmistotyölle, ja tuntee versionhallinnan, koonnin ja testauksen työkalujen tarkoituksen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee ketterät työskentelymenetelmät, ja hän osaa käyttää versionhallinnan, koonnin ja testauksen työvälineitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee erinomaisesti ketterät työskentelymenetelmät, ja hän osaa käyttää sujuvasti versionhallinnan, koonnin ja testauksen työvälineitä.
Lisätiedot
Opintojakso voi sisältää yhteisen toteutusprojektin muiden opintojaksojen kanssa.