XR-tuotteen suunnitteluLaajuus (15 op)
Opintojakson tunnus: KD00DM97
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 15 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija oppii tunnistamaan asiakkaan tuotetarpeen tai ongelman ja osaa ratkaista sen suunnittelun keinoin. Opiskelija osaa myydä ideansa. Opiskelija osaa laatia toimintasuunnitelman, jonka pohjalta hän osaa toteuttaa tarvittavilla työkaluilla ja välineillä perusteellisesti ja kustannustehokkaasti asiakkaan tarvitseman XR-tuotteen tarvittaville julkaisualustoille.
Sisältö
Opintojaksolla laajennetaan XR-osaamista aiemmin opittua soveltaen ja syventäen. Keskitytään käyttäjälähtöiseen tuotesuunnitteluun ja toteutetaan yhteistyötahon tarpeita vastaava XR-sovellus.
Tuotekehitysprojekti yhteistyötahon kanssa. Suunnitellaan ja toteutetaan asiakkaan tarpeisiin soveltuva XR-sovellus. Yritysyhteistyö, innovointi, konseptointi, tuotekehitysprosessi, toteutus, viimeistelty loppupresentaatio, näyttely aulaan.
- tuotesuunnittelu ja tuotekehitys
- innovointi, konseptointi, toteutus, tuotteistaminen
- Design Brief
- asiakasyhteistyön käytänteet
- 3D-mallinnustyökalut ja XR-ympäristöt - osaamisen laajentaminen
- pelimoottoriosaamisen syventäminen
- idean esittely ja myyminen
- XR-teknologiat, VR/AR/MR
- XR-sovelluksen suunnittelu ja toteutus
Esitietovaatimukset
Opiskelijalla täytyy olla suoritettuna opintojaksot ”XR Design 1” ja ” XR Design 2”.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.