Siirry suoraan sisältöön

XR-tuotteen suunnitteluLaajuus (15 op)

Opintojakson tunnus: KD00DM97

Opintojakson perustiedot


Laajuus
15 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija oppii tunnistamaan asiakkaan tuotetarpeen tai ongelman ja osaa ratkaista sen suunnittelun keinoin. Opiskelija osaa myydä ideansa. Opiskelija osaa laatia toimintasuunnitelman, jonka pohjalta hän osaa toteuttaa tarvittavilla työkaluilla ja välineillä perusteellisesti ja kustannustehokkaasti asiakkaan tarvitseman XR-tuotteen tarvittaville julkaisualustoille.

Sisältö

Opintojaksolla laajennetaan XR-osaamista aiemmin opittua soveltaen ja syventäen. Keskitytään käyttäjälähtöiseen tuotesuunnitteluun ja toteutetaan yhteistyötahon tarpeita vastaava XR-sovellus.
Tuotekehitysprojekti yhteistyötahon kanssa. Suunnitellaan ja toteutetaan asiakkaan tarpeisiin soveltuva XR-sovellus. Yritysyhteistyö, innovointi, konseptointi, tuotekehitysprosessi, toteutus, viimeistelty loppupresentaatio, näyttely aulaan.

- tuotesuunnittelu ja tuotekehitys
- innovointi, konseptointi, toteutus, tuotteistaminen
- Design Brief
- asiakasyhteistyön käytänteet
- 3D-mallinnustyökalut ja XR-ympäristöt - osaamisen laajentaminen
- pelimoottoriosaamisen syventäminen
- idean esittely ja myyminen
- XR-teknologiat, VR/AR/MR
- XR-sovelluksen suunnittelu ja toteutus

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla täytyy olla suoritettuna opintojaksot ”XR Design 1” ja ” XR Design 2”.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Siirry alkuun