SuoramarkkinointikampanjaLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: KM00BQ53
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee suoramarkkinoinnin keinot ja osaa hyödyntää niitä lähestymistapojen valinnassa. Opiskelija ymmärtää kohderyhmän käyttäytymistä ja osaa luoda sille ymmärrettäviä viestinnällisiä ratkaisuja erilaisissa mediaympäristöissä. Opiskelija pystyy kohdentamaan viestejä niin kuluttaja- kuin yrityssektorille. Opiskelija ymmärtää oikean ajoituksen merkityksen integroidussa markkinointiviestinnässä.
Sisältö
- suoramarkkinoinnin periaatteet
- suoramarkkinointi osana muuta markkinointia
- suoramarkkinoinnin kohteen – oikean ihmisen – löytäminen
- business-to-business -markkinointi
- asiakkaan valinta ja kohdentaminen
- suoramarkkinoinnin vaiheet suunnittelusta toteutukseen
- suoramarkkinoinnin ajoitus
- integroitu markkinointiviestintä
- seuranta ja jälkimarkkinointi
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija
- osallistuu opetukseen edellytetyssä laajuudessa
- suorittaa annetut tehtävät hyväksytysti
- ymmärtää opintojakson keskeiset sisällöt
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta ja kohderyhmäajattelua
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- presentoi tuottamansa materiaalit sujuvasti ja uskottavasti
- hallitsee opintojakson sisällöt ja soveltaa oppimaansa omaan työhönsä
- kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti ja itseohjautuvasti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta ja luovaa ongelmanratkaisukykyä
- ottaa huomioon kohderyhmän ja hyödyntää ymmärrystään suunnittelutyössään
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- presentoi tuottamansa materiaalit uskottavalla ja visuaalisesti kiinnostavalla tavalla
- toimii sujuvasti vuorovaikutuksessa asiakkaan ja muiden työhön osallistuvien kanssa
- osaa soveltaa opintojaksolla opetettuja asioita omaperäisellä tavalla omaan työhönsä
- kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan ja tiedon soveltamiseen
- osoittaa ammatillisen identiteetin kehittymistä