Skip to main content

Digital SculptingLaajuus (5 cr)

Code: KM00ER44

Credits

5 op

Objective

The student is able to design and carry out a project related to digital sculpture in a professional manner. They are able to plan workflows and select tools, and also know how to solve problems related to processes.

Content

-Digital sculpture project design, workflows and workflow
-Digital sculpting tools and methods
- Presentation of completed work

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student knows the terminology of digital sculpture and knows the basic sculpture methods with a 3D program.

Assessment criteria, good (3)

The student masters the terminology of digital sculpture and knows basic sculpture methods with a 3D program. The student is able to apply methods in assignments.

Assessment criteria, excellent (5)

The student masters the terminology of digital sculpture and knows basic sculpture methods with a 3D program. The student is able to apply and research new methods independently in assignments.

Assessment criteria, approved/failed

The student knows the terminology of digital sculpture and knows the basic sculpture methods with a 3D program.

Enrollment

06.05.2024 - 31.08.2024

Timing

26.08.2024 - 13.09.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 22

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Kristian Simolin
Teacher in charge

Kristian Simolin

Groups
  • KXE22S13D
    3D Animation and Visualization

Objective

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa digitaaliseen veistämiseen (skulptaus) liittyvän projektin ammattitaitoisesti. Hän osaa suunnitella työnkulun ja valita työvälineet ja osaa myös prosesseihin liittyvää ongelmanratkaisua.

Content

-digitaalisen veistosprojektin suunnittelu, työvaiheet ja työnkulku
-digitaalisen veistämisen työkalut ja -menetelmät
-valmiin työn esittäminen

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee digitaalisen kuvanveiston terminologian ja osaa perustason veistomenetelmät 3D-ohjelmalla.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee digitaalisen kuvanveiston terminologian ja osaa perustason veistomenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee digitaalisen kuvanveiston terminologian ja osaa perustason veistomenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee digitaalisen kuvanveiston terminologian ja osaa perustason veistomenetelmät 3D-ohjelmalla.

Enrollment

02.05.2023 - 27.08.2023

Timing

28.08.2023 - 15.09.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Kristian Simolin
Teacher in charge

Kristian Simolin

Groups
  • KXE21S13D
    3D Animation and Visualization

Objective

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa digitaaliseen veistämiseen (skulptaus) liittyvän projektin ammattitaitoisesti. Hän osaa suunnitella työnkulun ja valita työvälineet ja osaa myös prosesseihin liittyvää ongelmanratkaisua.

Content

-digitaalisen veistosprojektin suunnittelu, työvaiheet ja työnkulku
-digitaalisen veistämisen työkalut ja -menetelmät
-valmiin työn esittäminen

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee digitaalisen kuvanveiston terminologian ja osaa perustason veistomenetelmät 3D-ohjelmalla.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee digitaalisen kuvanveiston terminologian ja osaa perustason veistomenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee digitaalisen kuvanveiston terminologian ja osaa perustason veistomenetelmät 3D-ohjelmalla. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee digitaalisen kuvanveiston terminologian ja osaa perustason veistomenetelmät 3D-ohjelmalla.