Johtamisen perusteetLaajuus (5 op)
Tunnus: LC00FE36
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää johtamisen teorian historiallisen kehityskulun sekä klassisen että ihmissuhteiden koulukunnan näkökulmasta. Opiskelija omaksuu ja pystyy hyödyntämään johtajuuden käsitteiden keskeisiä perustietoja sekä ymmärtää johtamistiedon osatekijöiden merkityksen nykyajan liike-elämässä. Opiskelija ymmärtää miten henkilöstökäytännöt sekä johtamisen ja johtajuuden käytännöt lopulta vaikuttavat koko nykyajan dynaamisessa ja kilpailullisessa toimivan yrityksen menestymiseen. Opiskelija alkaa kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan kilpaillakseen tehokkaammin tulevaisuuden työyhteisössä. Opiskelija kykenee identifioimaan tulevaisuuden työyhteisön potentiaaliset mahdollisuudet ja haasteet.
Sisältö
• Johtamisen teorian historiallinen evoluutio
• Menneisyyden merkitys nykyajan johtamisen käytännöissä
• Johtamisen ja johtajuuden mallien vaikutus nykyajan yrityksissä. Erityispaino henkilöstöhallinnon suhteella tiimityöhön, johtajuuteen ja organisaatiokulttuuriin
• Megatrendien ja niiden mahdollisten vaikutusten tarkastelu tulevaisuuden työhön ja työpaikkoihin
• Eettisen käyttäytymisen vakiinnuttaminen erityisesti ympäristöön ja organisaatiokontekstiin liittyen.
• Henkilökohtaisten vuorovaikustaitojen kehittäminen tulevaisuden työyhteisössä kilpailemista varten
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 05.01.2025
Ajoitus
13.01.2025 - 23.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
- Daryl Chapman
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LXC24_AHalf of LXC24 cohorts present, GROUP A
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää johtamisen teorian historiallisen kehityskulun sekä klassisen että ihmissuhteiden koulukunnan näkökulmasta. Opiskelija omaksuu ja pystyy hyödyntämään johtajuuden käsitteiden keskeisiä perustietoja sekä ymmärtää johtamistiedon osatekijöiden merkityksen nykyajan liike-elämässä. Opiskelija ymmärtää miten henkilöstökäytännöt sekä johtamisen ja johtajuuden käytännöt lopulta vaikuttavat koko nykyajan dynaamisessa ja kilpailullisessa toimivan yrityksen menestymiseen. Opiskelija alkaa kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan kilpaillakseen tehokkaammin tulevaisuuden työyhteisössä. Opiskelija kykenee identifioimaan tulevaisuuden työyhteisön potentiaaliset mahdollisuudet ja haasteet.
Sisältö
• Johtamisen teorian historiallinen evoluutio
• Menneisyyden merkitys nykyajan johtamisen käytännöissä
• Johtamisen ja johtajuuden mallien vaikutus nykyajan yrityksissä. Erityispaino henkilöstöhallinnon suhteella tiimityöhön, johtajuuteen ja organisaatiokulttuuriin
• Megatrendien ja niiden mahdollisten vaikutusten tarkastelu tulevaisuuden työhön ja työpaikkoihin
• Eettisen käyttäytymisen vakiinnuttaminen erityisesti ympäristöön ja organisaatiokontekstiin liittyen.
• Henkilökohtaisten vuorovaikustaitojen kehittäminen tulevaisuden työyhteisössä kilpailemista varten
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 11.08.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in European Business Administration
Opettaja
- Daryl Chapman
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LXA24_AHalf of LXA24 cohorts present, GROUP A
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää johtamisen teorian historiallisen kehityskulun sekä klassisen että ihmissuhteiden koulukunnan näkökulmasta. Opiskelija omaksuu ja pystyy hyödyntämään johtajuuden käsitteiden keskeisiä perustietoja sekä ymmärtää johtamistiedon osatekijöiden merkityksen nykyajan liike-elämässä. Opiskelija ymmärtää miten henkilöstökäytännöt sekä johtamisen ja johtajuuden käytännöt lopulta vaikuttavat koko nykyajan dynaamisessa ja kilpailullisessa toimivan yrityksen menestymiseen. Opiskelija alkaa kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan kilpaillakseen tehokkaammin tulevaisuuden työyhteisössä. Opiskelija kykenee identifioimaan tulevaisuuden työyhteisön potentiaaliset mahdollisuudet ja haasteet.
Sisältö
• Johtamisen teorian historiallinen evoluutio
• Menneisyyden merkitys nykyajan johtamisen käytännöissä
• Johtamisen ja johtajuuden mallien vaikutus nykyajan yrityksissä. Erityispaino henkilöstöhallinnon suhteella tiimityöhön, johtajuuteen ja organisaatiokulttuuriin
• Megatrendien ja niiden mahdollisten vaikutusten tarkastelu tulevaisuuden työhön ja työpaikkoihin
• Eettisen käyttäytymisen vakiinnuttaminen erityisesti ympäristöön ja organisaatiokontekstiin liittyen.
• Henkilökohtaisten vuorovaikustaitojen kehittäminen tulevaisuden työyhteisössä kilpailemista varten
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 11.08.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in European Business Administration
Opettaja
- Daryl Chapman
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LXA24_BHalf of LXA24 cohorts present, GROUP B
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää johtamisen teorian historiallisen kehityskulun sekä klassisen että ihmissuhteiden koulukunnan näkökulmasta. Opiskelija omaksuu ja pystyy hyödyntämään johtajuuden käsitteiden keskeisiä perustietoja sekä ymmärtää johtamistiedon osatekijöiden merkityksen nykyajan liike-elämässä. Opiskelija ymmärtää miten henkilöstökäytännöt sekä johtamisen ja johtajuuden käytännöt lopulta vaikuttavat koko nykyajan dynaamisessa ja kilpailullisessa toimivan yrityksen menestymiseen. Opiskelija alkaa kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan kilpaillakseen tehokkaammin tulevaisuuden työyhteisössä. Opiskelija kykenee identifioimaan tulevaisuuden työyhteisön potentiaaliset mahdollisuudet ja haasteet.
Sisältö
• Johtamisen teorian historiallinen evoluutio
• Menneisyyden merkitys nykyajan johtamisen käytännöissä
• Johtamisen ja johtajuuden mallien vaikutus nykyajan yrityksissä. Erityispaino henkilöstöhallinnon suhteella tiimityöhön, johtajuuteen ja organisaatiokulttuuriin
• Megatrendien ja niiden mahdollisten vaikutusten tarkastelu tulevaisuuden työhön ja työpaikkoihin
• Eettisen käyttäytymisen vakiinnuttaminen erityisesti ympäristöön ja organisaatiokontekstiin liittyen.
• Henkilökohtaisten vuorovaikustaitojen kehittäminen tulevaisuden työyhteisössä kilpailemista varten
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
12.02.2024 - 02.05.2024
Ajoitus
20.05.2024 - 11.08.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in International Business and Logistics
- Degree Programme in European Business Administration
Opettaja
- Rebecca Kihlman
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LXC23_CPart of the LXC23 cohort starting in spring 2024, GROUP C
-
LITO_VVVapaastivalittavat, liiketalous
-
LXA23_CPart of the LXA23 cohorts starting in spring 2024, GROUP C
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää johtamisen teorian historiallisen kehityskulun sekä klassisen että ihmissuhteiden koulukunnan näkökulmasta. Opiskelija omaksuu ja pystyy hyödyntämään johtajuuden käsitteiden keskeisiä perustietoja sekä ymmärtää johtamistiedon osatekijöiden merkityksen nykyajan liike-elämässä. Opiskelija ymmärtää miten henkilöstökäytännöt sekä johtamisen ja johtajuuden käytännöt lopulta vaikuttavat koko nykyajan dynaamisessa ja kilpailullisessa toimivan yrityksen menestymiseen. Opiskelija alkaa kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan kilpaillakseen tehokkaammin tulevaisuuden työyhteisössä. Opiskelija kykenee identifioimaan tulevaisuuden työyhteisön potentiaaliset mahdollisuudet ja haasteet.
Sisältö
• Johtamisen teorian historiallinen evoluutio
• Menneisyyden merkitys nykyajan johtamisen käytännöissä
• Johtamisen ja johtajuuden mallien vaikutus nykyajan yrityksissä. Erityispaino henkilöstöhallinnon suhteella tiimityöhön, johtajuuteen ja organisaatiokulttuuriin
• Megatrendien ja niiden mahdollisten vaikutusten tarkastelu tulevaisuuden työhön ja työpaikkoihin
• Eettisen käyttäytymisen vakiinnuttaminen erityisesti ympäristöön ja organisaatiokontekstiin liittyen.
• Henkilökohtaisten vuorovaikustaitojen kehittäminen tulevaisuden työyhteisössä kilpailemista varten
Aika ja paikka
Summer School 2024
Myyrmäki campus, Leiritie 1
Tue 14.5., 11 - 14, classroom MMC235
Wed 15.5., 14 - 17, classroom MMC235
Tue 21.5., 11 - 14, classroom MMC310
Wed 22.5., 14 - 17, classroom MMC310
Thu 30.5., 11 - 17, classroom MMC310
Tue 4.6., 11 - 14, classroom MMC310
Wed 5.6., 14 - 17, classroom MMC310
Oppimateriaalit
Buchanan, D., Huczynski, A. & Huczynski, A. 2019. Organizational behaviour. 10 edition. Harlow, England ; New York: Pearson.
8. ed OK!
9. ed OK!
10. ed OK!
Opetusmenetelmät
Interactive lectures, small group discussions, group tasks, reading HR literature, self- and peer evaluation, independent work.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
There is no comprehensive exam.
There is no alternative way to complete this course.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
130 hours = 5 ECTS
The course consists of onsite learning sessions, independent work, assignment work and self- and peer evaluations.
Sisällön jaksotus
Will be explained during the kickoff session on Tuesday, May 14th.
Introduction to the course.
Introduction to OB.
Megatrends.
Group formation.
Group structure.
Teamworking.
Work design.
Elements of structure.
Organization design.
Organizational architecture.
Lisätietoja opiskelijoille
The facilitator of your learning in this course is:
Senior lecturer/ social psychologist Mrs. Rebecca Kihlman.
Note: Implementation info is subject to change!
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Learning tasks 80%
Participation & feedback 20%
Ilmoittautumisaika
04.12.2023 - 07.01.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 24.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
- Daryl Chapman
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LXC23_AHalf of LXC23 cohorts present, GROUP A
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää johtamisen teorian historiallisen kehityskulun sekä klassisen että ihmissuhteiden koulukunnan näkökulmasta. Opiskelija omaksuu ja pystyy hyödyntämään johtajuuden käsitteiden keskeisiä perustietoja sekä ymmärtää johtamistiedon osatekijöiden merkityksen nykyajan liike-elämässä. Opiskelija ymmärtää miten henkilöstökäytännöt sekä johtamisen ja johtajuuden käytännöt lopulta vaikuttavat koko nykyajan dynaamisessa ja kilpailullisessa toimivan yrityksen menestymiseen. Opiskelija alkaa kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan kilpaillakseen tehokkaammin tulevaisuuden työyhteisössä. Opiskelija kykenee identifioimaan tulevaisuuden työyhteisön potentiaaliset mahdollisuudet ja haasteet.
Sisältö
• Johtamisen teorian historiallinen evoluutio
• Menneisyyden merkitys nykyajan johtamisen käytännöissä
• Johtamisen ja johtajuuden mallien vaikutus nykyajan yrityksissä. Erityispaino henkilöstöhallinnon suhteella tiimityöhön, johtajuuteen ja organisaatiokulttuuriin
• Megatrendien ja niiden mahdollisten vaikutusten tarkastelu tulevaisuuden työhön ja työpaikkoihin
• Eettisen käyttäytymisen vakiinnuttaminen erityisesti ympäristöön ja organisaatiokontekstiin liittyen.
• Henkilökohtaisten vuorovaikustaitojen kehittäminen tulevaisuden työyhteisössä kilpailemista varten
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
04.12.2023 - 07.01.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 24.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
- Daryl Chapman
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LXC23_BHalf of LXC23 cohorts present, GROUP B
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää johtamisen teorian historiallisen kehityskulun sekä klassisen että ihmissuhteiden koulukunnan näkökulmasta. Opiskelija omaksuu ja pystyy hyödyntämään johtajuuden käsitteiden keskeisiä perustietoja sekä ymmärtää johtamistiedon osatekijöiden merkityksen nykyajan liike-elämässä. Opiskelija ymmärtää miten henkilöstökäytännöt sekä johtamisen ja johtajuuden käytännöt lopulta vaikuttavat koko nykyajan dynaamisessa ja kilpailullisessa toimivan yrityksen menestymiseen. Opiskelija alkaa kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan kilpaillakseen tehokkaammin tulevaisuuden työyhteisössä. Opiskelija kykenee identifioimaan tulevaisuuden työyhteisön potentiaaliset mahdollisuudet ja haasteet.
Sisältö
• Johtamisen teorian historiallinen evoluutio
• Menneisyyden merkitys nykyajan johtamisen käytännöissä
• Johtamisen ja johtajuuden mallien vaikutus nykyajan yrityksissä. Erityispaino henkilöstöhallinnon suhteella tiimityöhön, johtajuuteen ja organisaatiokulttuuriin
• Megatrendien ja niiden mahdollisten vaikutusten tarkastelu tulevaisuuden työhön ja työpaikkoihin
• Eettisen käyttäytymisen vakiinnuttaminen erityisesti ympäristöön ja organisaatiokontekstiin liittyen.
• Henkilökohtaisten vuorovaikustaitojen kehittäminen tulevaisuden työyhteisössä kilpailemista varten
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 13.08.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 22.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in European Business Administration
Opettaja
- Daryl Chapman
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LXA23_AHalf of LXA23 cohorts present, GROUP A
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää johtamisen teorian historiallisen kehityskulun sekä klassisen että ihmissuhteiden koulukunnan näkökulmasta. Opiskelija omaksuu ja pystyy hyödyntämään johtajuuden käsitteiden keskeisiä perustietoja sekä ymmärtää johtamistiedon osatekijöiden merkityksen nykyajan liike-elämässä. Opiskelija ymmärtää miten henkilöstökäytännöt sekä johtamisen ja johtajuuden käytännöt lopulta vaikuttavat koko nykyajan dynaamisessa ja kilpailullisessa toimivan yrityksen menestymiseen. Opiskelija alkaa kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan kilpaillakseen tehokkaammin tulevaisuuden työyhteisössä. Opiskelija kykenee identifioimaan tulevaisuuden työyhteisön potentiaaliset mahdollisuudet ja haasteet.
Sisältö
• Johtamisen teorian historiallinen evoluutio
• Menneisyyden merkitys nykyajan johtamisen käytännöissä
• Johtamisen ja johtajuuden mallien vaikutus nykyajan yrityksissä. Erityispaino henkilöstöhallinnon suhteella tiimityöhön, johtajuuteen ja organisaatiokulttuuriin
• Megatrendien ja niiden mahdollisten vaikutusten tarkastelu tulevaisuuden työhön ja työpaikkoihin
• Eettisen käyttäytymisen vakiinnuttaminen erityisesti ympäristöön ja organisaatiokontekstiin liittyen.
• Henkilökohtaisten vuorovaikustaitojen kehittäminen tulevaisuden työyhteisössä kilpailemista varten
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 13.08.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 22.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in European Business Administration
Opettaja
- Daryl Chapman
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LXA23_BHalf of LXA23 cohorts present, GROUP B
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää johtamisen teorian historiallisen kehityskulun sekä klassisen että ihmissuhteiden koulukunnan näkökulmasta. Opiskelija omaksuu ja pystyy hyödyntämään johtajuuden käsitteiden keskeisiä perustietoja sekä ymmärtää johtamistiedon osatekijöiden merkityksen nykyajan liike-elämässä. Opiskelija ymmärtää miten henkilöstökäytännöt sekä johtamisen ja johtajuuden käytännöt lopulta vaikuttavat koko nykyajan dynaamisessa ja kilpailullisessa toimivan yrityksen menestymiseen. Opiskelija alkaa kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan kilpaillakseen tehokkaammin tulevaisuuden työyhteisössä. Opiskelija kykenee identifioimaan tulevaisuuden työyhteisön potentiaaliset mahdollisuudet ja haasteet.
Sisältö
• Johtamisen teorian historiallinen evoluutio
• Menneisyyden merkitys nykyajan johtamisen käytännöissä
• Johtamisen ja johtajuuden mallien vaikutus nykyajan yrityksissä. Erityispaino henkilöstöhallinnon suhteella tiimityöhön, johtajuuteen ja organisaatiokulttuuriin
• Megatrendien ja niiden mahdollisten vaikutusten tarkastelu tulevaisuuden työhön ja työpaikkoihin
• Eettisen käyttäytymisen vakiinnuttaminen erityisesti ympäristöön ja organisaatiokontekstiin liittyen.
• Henkilökohtaisten vuorovaikustaitojen kehittäminen tulevaisuden työyhteisössä kilpailemista varten
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.