Master's Degree Programme in Fashion and Clothing: Master's Degree Programme in Fashion and Clothing 2019-2020
Code: K0919S6
- Degree title
- Vestonomi (ylempi AMK)
- Credits
- 60 ects
- Duration
- 1.5 years (60 ECTS)
- Start semester
- Autumn 2019
- Teaching language
- Finnish
Descriptions
The Master’s Degree Programme in Fashion and Clothing reinforces the competence of the student as a professional in specialist and managerial positions in international environments.
The studies add to the analytical and methodical competences in product management and strategic purchasing. The students can instruct, administer and develop demanding processes and projects in product and quality management.
Advanced professional studies (20 ECTS) will add to the students’ analytical and methodological competences as well as competences in product management. The methods in research-based development work (5 ECTS) deepen the students’ research-based competences related to executing and managing the collaborative development processes and projects.
The students will compile an individual study plan. Based on the individual study plan, the students will select elective post graduate studies either from Metropolia or other universities studies worth of 5 ECTS credit points.
The extent of the final thesis is 30 ECTS credit points. It is a collaborative work life development task, which is conducted at student’s workplace or some other co-operating organization. The development of the thesis is reported in final thesis seminars during the studies. The maturity test is executed in the form of an article and published in an appropriate manner for the chosen topic.
The duration of the Master’s Degree Programme in Fashion and Clothing is 1.5 years:
The 1st academic year 25 ECTS credits
• Strategic Brand Management 5 cr
• Methods in Research Based Development Work 5 cr
• Managing Product and Quality Control in Fashion and Clothing
Industry 10 cr
• Managing Purchasing Processes in Fashion and Clothing Industry 5 cr
The 2nd academic year 35 ECTS credits
• Elective Studies 5 cr
• Master's Thesis 30 cr
Development
Vestonomi (ylempi AMK) -tutkinto aloitettiin syksyllä 2015. Tutkinnolla haluttiin varmistaa jokaiselle vestonomi AMK -tutkinto-opiskelijalle jatko-opintomahdollisuus omalla tutkintoalueella.
Opetussuunnitelmatyötä ovat ohjanneet valtakunnallisten linjausten lisäksi Metropolian pedagogisten strategioiden linjaukset, opetustoiminnan kautta työelämältä saatu palaute, neuvottelukunnan näkemys sekä työelämässä toimivien alumnien palaute. Edellä mainittujen lisäksi opetussuunnitelmaan on vaikuttanut myös koulutuksen toteuttamisesta saatu palaute, jota on kerätty systemaattisesti opetushenkilöstöltä ja opiskelijoilta.
Uusi neuvottelukunta aloitti työskentelynsä syksyllä 2016 ja osallistuu aktiivisesti vaatetusalan ylemmän AMK-tutkinnon kehittämiseen.
Further information
Kopioitu opetussuunnitelmasta K0918S6 - ei muutoksia.
Tiedustelut: yliopettaja Raija Hölttä, puh. 040 848 9440
Tekninen tallennus: mikse puh. 050 3424 059
Objective
Vaatetusala (ylempi AMK) 60 op
OPINTOJEN KOMPETENSSIT:
OPPIMISEN TAIDOT
• osaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti arvioida ja kehittää asiantuntijuuttaan
• osaa reflektoida poikkialaista tietoa kriittisesti
• osaa arvioida alan kehittämisnäkymiä ja tarpeita
• kykenee ottamaan vastuuta yhteisön tavoitteellisesta kehittymisestä
VASTUULLISUUSOSAAMINEN
• kykenee ottamaan vastuuta yhteisön toiminnasta ja sen seurauksista
• osaa soveltaa alansa ammatti-eettisiä periaatteita asiantuntijana ja työelämän kehittäjänä
• osaa tehdä ratkaisuja ottaen huomioon yksilön ja yhteisön näkökulmat
• osaa edistää tasa-arvoisuuden periaatteiden toteutumista työyhteisössä
• osaa edistää kestävän kehityksen periaatteiden ja yhteiskuntavastuun toteutumista
• kykenee johtamaan yhteiskunnallisesti vaikuttavaa toimintaa eettisiin arvoihin ja avoimuuteen perustuen
TUOTEJOHTAMISEN JA TUOTEHALLINNAN OSAAMINEN
• osaa toimia globaalissa yritykseltä-yritykselle-markkinointiverkostossa vastuullisissa tuotehallinnan ja tuotejohtamisen tehtävissä
• osaa soveltaa tuote- ja tuotannonhallinnan prosessit kulttuurien erityispiirteet huomioon ottaen
• ymmärtää tuotantoketjun tavarantoimittajaverkoston merkityksen tuotteiden hinta-laatusuhteen toteutumisessa
• osaa kehittää tuotteiden laatua yhteistyössä ulkoistetun tuotannon kumppaneiden kanssa
• osaa määritellä haluttua laatua tuotteissa ja palveluissa
• osaa ottaa huomioon erilaiset säädökset ja yrityskohtaiset määräykset tuoteohjeistuksessa
• osaa verkkokaupan tuotehallinnan
TYÖYHTEISÖJOHTAMISEN OSAAMINEN
• osaa kehittää työyhteisön toimintaa ja työhyvinvointia
• osaa kehittää työelämän monialaista viestintää ja vuorovaikutusta
• ymmärtää tieto- ja viestintätekniikan eri sovellusten keskinäisen integroinnin hyödyn ja osaa soveltaa sitä omassa toimintaympäristössään
• osaa luoda verkostoja ja kumppanuuksia
• osaa johtaa ja uudistaa toimintaa monimutkaisissa ja ennakoimattomissa toimintaympäristöissä
• kykenee toimimaan vaativissa ja vastuullisissa asiantuntija- ja esimiestehtävissä
INNOVAATIO-OSAAMINEN
• osaa tulkita, tuottaa ja hyödyntää uutta tietoa sekä uudistaa toimintatapoja yhdistäen eri alojen osaamista
• hallitsee tutkimus- ja kehittämistoiminnan menetelmiä
• osaa johtaa projekteja sekä tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiohankkeita
• osaa kehittää ja johtaa asiakaslähtöistä, kestävää ja taloudellisesti kannattavaa toimintaa
KANSAINVÄLISTYMISOSAAMINEN
• kykenee kansainväliseen viestintään työtehtävissään ja toiminnan kehittämisessä
• osaa toimia kansainvälisissä toimintaympäristöissä
• osaa seurata ja ennakoida alan kansainvälistä kehitystä ja ottaa sen huomioon paikallisten prosessien suunnittelussa
Select timing, structure or classification view
Show study timings by semester, study year or period
Code | Name | Credits (ECTS) | 2019-2020 | 2020-2021 | Autumn 2019 | Spring 2020 | Autumn 2020 | 1. / 2019 | 2. / 2019 | 3. / 2020 | 4. / 2020 | 1. / 2020 | 2. / 2020 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
K0919S6-1001 |
Advanced Professional Studies in Fashion and Clothing
(Choose all ) |
20 | |||||||||||
K000CH22 | Strategic Brand Management | 5 | |||||||||||
K000CH23 | Managing Product and Quality Control in Fashion and Clothing Industry | 10 | |||||||||||
K000CH24 | Managing Purchasing Processes in Fashion and Clothing Industry | 5 | |||||||||||
K0919S6-1002 |
Research Based Development Work
(Choose all ) |
5 | |||||||||||
K000CI24 | Methods in Research Based Development Work | 5 | |||||||||||
K0919S6-1003 |
Elective Studies
(Choose ects: 5) |
5 | |||||||||||
K0919S6-1004 |
Master's Thesis
(Choose all ) |
30 | |||||||||||
K000CH27 | Master's Thesis and Maturity Test | 30 | |||||||||||
Total | 60 | 25 | 30 | 10 | 15 | 30 | 5 | 5 | 7.5 | 7.5 | 15 | 15 |
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.
polytechnics::master level
Ylempään ammattikorkeakoulututkintoon johtaviin opintoihin kuuluu: 1) syventäviä ammattiopintoja; 2) vapaasti valittavia opintoja; sekä 3) opinnäytetyö. (Valtioneuvoston asetus ammattikorkeakouluista 423/2005 4 § Opintojen rakenne)
Master´s Thesis |
Methods in Research Based Development Work |
Master's Thesis and Maturity Test |
Advanced Professional Studies |
Strategic Brand Management |
Managing Product and Quality Control in Fashion and Clothing Industry |
Managing Purchasing Processes in Fashion and Clothing Industry |
Elective Studies |
No attached course units |
Not grouped |
Vaatetusalan tutkinto-ohjelma (YAMK)::kompetenssit
Innovaatio-osaaminen
Osaa tulkita, tuottaa ja hyödyntää uutta tietoa sekä uudistaa toimintatapoja yhdistäen eri alojen osaamista. |
Strategic Brand Management |
Methods in Research Based Development Work |
Master's Thesis and Maturity Test |
Kansainvälistymisosaaminen
Kykenee kansainväliseen viestintään työtehtävissään ja toiminnan kehittämisessä. |
Strategic Brand Management |
Managing Product and Quality Control in Fashion and Clothing Industry |
Managing Purchasing Processes in Fashion and Clothing Industry |
Master's Thesis and Maturity Test |
Oppimisen taidot
Osaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti arvioida ja kehittää asiantuntijuuttaan. |
Strategic Brand Management |
Managing Product and Quality Control in Fashion and Clothing Industry |
Managing Purchasing Processes in Fashion and Clothing Industry |
Methods in Research Based Development Work |
Master's Thesis and Maturity Test |
Tuotejohtamisen ja tuotehallinnan osaaminen
Osaa toimia globaalissa yritykseltä-yritykselle-markkinointiverkostossa vastuullisissa tuotehallinnan ja tuotejohtamisen tehtävissä. |
Managing Product and Quality Control in Fashion and Clothing Industry |
Managing Purchasing Processes in Fashion and Clothing Industry |
Master's Thesis and Maturity Test |
Työyhteisöjohtamisen osaaminen
osaa kehittää työyhteisön toimintaa ja työhyvinvointia |
Strategic Brand Management |
Managing Product and Quality Control in Fashion and Clothing Industry |
Managing Purchasing Processes in Fashion and Clothing Industry |
Master's Thesis and Maturity Test |
Vastuullisuusosaaminen
Kykenee ottamaan vastuuta yhteisön toiminnasta ja sen seurauksista. |
Strategic Brand Management |
Managing Product and Quality Control in Fashion and Clothing Industry |
Managing Purchasing Processes in Fashion and Clothing Industry |
Master's Thesis and Maturity Test |
Not grouped |
Code | Name | Credits (ECTS) |
---|---|---|
K0919S6-1001 |
Advanced Professional Studies in Fashion and Clothing
(Choose all ) |
20 |
K000CH22 | Strategic Brand Management | 5 |
K000CH23 | Managing Product and Quality Control in Fashion and Clothing Industry | 10 |
K000CH24 | Managing Purchasing Processes in Fashion and Clothing Industry | 5 |
K0919S6-1002 |
Research Based Development Work
(Choose all ) |
5 |
K000CI24 | Methods in Research Based Development Work | 5 |
K0919S6-1003 |
Elective Studies
(Choose ects: 5 ) |
5 |
K0919S6-1004 |
Master's Thesis
(Choose all ) |
30 |
K000CH27 | Master's Thesis and Maturity Test | 30 |