Developing acute care nursing and leading development projectsLaajuus (5 cr)
Code: S000EO15
Credits
5 op
Objective
The student reforms and develops acute care in accordance with professional ethics and the principles of patient safety and care. As an expert in acute care nursing, the student can lead multi-professional development and project teams at national and international level. The student adopts a goal-oriented approach to self-reflection and to development of workplace. She/he identifies possible development targets in acute care and bears responsibility for the development of the quality of care. She/he is capable of solving challenges in acute care nursing by utilizing research data. The student adopts the principles of evidence-based nursing as a foundation for his/her practices.
Content
- Evidence-based practices in acute care nursing
- Ensuring the quality of acute care nursing by means of various indicators
- Development of activities in cooperation with various actors and NGO`s
- Leading development project teams
- Multi-professional networks and participating in the activities of national and international acute care nursing networks
Assessment criteria, satisfactory (1)
Satisfactory (1-2):
The student demonstrates competence in the basic content of the unit, but there are deficiencies in his/her individual ability to find and interpret information and to integrate the learned content with the context of the workplace.
Assessment criteria, good (3)
Good (3-4):
The student demonstrates good competence in the content of the unit. She/he is able to find information actively and interpret it in relation to the work environment. The student is able to analyze the learned content and apply it to the context of the workplace.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent (5):
The student demonstrates great and wide-ranging competence in the content of the unit. She/he displays outstanding competence in finding relevant information. The student’s decision-making skills demonstrate independence, responsibility and the ability to guide others. His/her ability to apply the learned content to the context of the workplace is creative and comprehensive.
Assessment criteria, approved/failed
Approved/Failed:
Pass: The student demonstrates competence in the basic content of the unit (in reference to the assessment criteria). However, independent search for information, interpretation and the ability to integrate the learned content with the context of the workplace prove inadequate.
Further information
Recognition of Prior Learning (RPL):
A study unit or parts of it may be accredited based on previously acquired competence if the student has completed similar studies of higher education and/or the student has work experience to meet the competence requirements.
Enrollment
06.05.2024 - 19.05.2024
Timing
30.08.2024 - 20.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Acute Care
Teachers
- Maiju Salovaara-Hiltunen
- Kirsi Halme
Teacher in charge
Maiju Salovaara-Hiltunen
Groups
-
S2224S6Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi
Objective
Opiskelija kehittää alansa ammattieettisten ja hoito- ja potilasturvallisten periaatteiden mukaisesti akuuttihoitotyön toimintaa. Alansa asiantuntijana hän kykenee johtamaan moniammatillisia akuuttihoitotyön kehittämisen työryhmiä ja projekteja niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin. Opiskelija toimii tavoitteellisesti kehittäen niin itseään kuin työelämääkin. Hän ymmärtää akuuttihoitotyön kehittämiskohteet ja kantaa vastuuta hoitotyön laadun kehittämisestä sekä osaa analysoida ja ratkaista akuuttihoitotyön haasteita tutkimustietoa hyödyntäen. Opiskelija sisäistää näyttöön perustuvan hoitotyön periaatteet toimintansa perustana.
Content
- Näyttöön perustuva toiminta akuuttihoitotyössä
- Laadun varmistaminen akuuttihoitotyössä erilaisten mittareiden avulla
- Toiminnan kehittäminen yhteistyössä eri toimijoiden ja järjestöjen kanssa
- Akuuttihoitotyön kehittämistyöryhmien johtaminen
- Moniammatilliset verkostot ja työskentely kansallisissa ja kansainvälisissä akuuttihoitotyön verkostoissa
Location and time
Syksy 2024 - kevät 2025
Materials
Oppiportin verkkokurssi "Tutkimustieto käyttöön".
HOTUS: Näyttöön perustuva toiminta; https://www.hotus.fi/materiaaliapankki/
Tarkempi kirjallisuus löytyy opintojakson Moodlesta
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Teaching methods
Kontaktiopetus (aktivoiva luento, seminaari)
Tehtäväohjattu opetus (tiedonhaku, posteri, kehittämistehtävä; kirjallinen työ)
Itsenäinen opiskelu
Verkko-opiskelu
Employer connections
Kehittämistehtävä tehdään omaan työyksikköön.
Exam schedules
Kirjallisen työn arvosanan korottaminen ja uusiminen Tutkintosäännön mukaisesti opintojakson aikana (kevät 2025)
International connections
Kansainvälisten artikkeleiden / materiaalien hyödyntäminen.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Student workload
5 op= 135 tuntia opiskelijan työtä
noin 15 t kontaktiopetusta
noin 120t tehtäväohjattua ja itsenäistä opiskelua
Content scheduling
Opintojakso toteutuu Syksy 2024 - Kevät 2025
Further information
Opiskelija selvittää muilta opiskelijoilta opetuksen toteuttamiseen liittyvät asiat ollessaan poissa orientaatiotunnilta tai toteutuksen muilta tunneilta.
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Opintojakson voi hyväksi lukea aikaisemmin hankitun osaamisen perusteella osittain tai kokonaan, jos opiskelijalla on vastaavan sisältöiset aiemmat korkeakouluopinnot (YAMK, kandi, maisteriopinnot)
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3-4):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty (hylätty):
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment methods and criteria
Kehittymistyön pohjalta laadittu projektisuunnitelma ja posteri arvioidaan 0-5 asteikolla
Arvioinnissa käytetään kansallista tutkintojen osaamistason kuvausta, taso EQF 7.
Tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Further information
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Opintojakson tai sen osan voi hyväksilukea aiemmin suoritetulla ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisella opinnolla, jonka sisällöt vastaavat tämän opintojakson sisältöjä ja/tai työkokemuksella tehtävistä, joista on saanut sisältöä vastaavan vahvan osaamisen.
Enrollment
02.05.2023 - 30.09.2023
Timing
04.12.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Health Care
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Acute Care
Teachers
- Maiju Salovaara-Hiltunen
- Kirsi Halme
Teacher in charge
Maiju Salovaara-Hiltunen
Groups
-
S2223S6Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, yamk
Objective
Opiskelija kehittää alansa ammattieettisten ja hoito- ja potilasturvallisten periaatteiden mukaisesti akuuttihoitotyön toimintaa. Alansa asiantuntijana hän kykenee johtamaan moniammatillisia akuuttihoitotyön kehittämisen työryhmiä ja projekteja niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin. Opiskelija toimii tavoitteellisesti kehittäen niin itseään kuin työelämääkin. Hän ymmärtää akuuttihoitotyön kehittämiskohteet ja kantaa vastuuta hoitotyön laadun kehittämisestä sekä osaa analysoida ja ratkaista akuuttihoitotyön haasteita tutkimustietoa hyödyntäen. Opiskelija sisäistää näyttöön perustuvan hoitotyön periaatteet toimintansa perustana.
Content
- Näyttöön perustuva toiminta akuuttihoitotyössä
- Laadun varmistaminen akuuttihoitotyössä erilaisten mittareiden avulla
- Toiminnan kehittäminen yhteistyössä eri toimijoiden ja järjestöjen kanssa
- Akuuttihoitotyön kehittämistyöryhmien johtaminen
- Moniammatilliset verkostot ja työskentely kansallisissa ja kansainvälisissä akuuttihoitotyön verkostoissa
Location and time
Syksy 2023 - kevät 2024.
Materials
Oppiportin verkkokurssi "Tutkimustieto käyttöön".
HOTUS: Näyttöön perustuva toiminta; https://www.hotus.fi/materiaaliapankki/
Tarkempi kirjallisuus löytyy opintojakson Moodlesta
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Teaching methods
Kontaktiopetus (aktivoiva luento, seminaari)
Tehtäväohjattu opetus (tiedonhaku, posteri, kehittämistehtävä; kirjallinen työ)
Itsenäinen opiskelu
Verkko-opiskelu
Employer connections
Kehittämistehtävä tehdään omaan työyksikköön.
Exam schedules
Kirjallisen työn arvosanan korottaminen ja uusiminen Tutkintosäännön mukaisesti opintojakson aikana (kevät 2024)
International connections
Kansainvälisten artikkeleiden / materiaalien hyödyntäminen.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Student workload
5 op= 135 tuntia opiskelijan työtä
noin 15 t kontaktiopetusta
noin 120t tehtäväohjattua ja itsenäistä opiskelua
Content scheduling
Opintojakso toteutuu Syksy 2023 - Kevät 2024
Further information
Opiskelija selvittää muilta opiskelijoilta opetuksen toteuttamiseen liittyvät asiat ollessaan poissa orientaatiotunnilta tai toteutuksen muilta tunneilta.
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Opintojakson voi hyväksi lukea aikaisemmin hankitun osaamisen perusteella osittain tai kokonaan, jos opiskelijalla on vastaavan sisältöiset aiemmat korkeakouluopinnot (YAMK, kandi, maisteriopinnot)
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3-4):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty (hylätty):
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment methods and criteria
Kehittymistyön pohjalta laadittu projektisuunnitelma ja posteri arvioidaan 0-5 asteikolla
Arvioinnissa käytetään kansallista tutkintojen osaamistason kuvausta, taso EQF 7.
Tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Further information
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Opintojakson tai sen osan voi hyväksilukea aiemmin suoritetulla ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisella opinnolla, jonka sisällöt vastaavat tämän opintojakson sisältöjä ja/tai työkokemuksella tehtävistä, joista on saanut sisältöä vastaavan vahvan osaamisen.
Enrollment
01.09.2022 - 31.10.2022
Timing
05.12.2022 - 15.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Health Care
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Acute Care
Teachers
- Tiina Varamäki
- Tiia Saastamoinen
Teacher in charge
Tiia Saastamoinen
Groups
-
S2222S6Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, yamk
Objective
Opiskelija kehittää alansa ammattieettisten ja hoito- ja potilasturvallisten periaatteiden mukaisesti akuuttihoitotyön toimintaa. Alansa asiantuntijana hän kykenee johtamaan moniammatillisia akuuttihoitotyön kehittämisen työryhmiä ja projekteja niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin. Opiskelija toimii tavoitteellisesti kehittäen niin itseään kuin työelämääkin. Hän ymmärtää akuuttihoitotyön kehittämiskohteet ja kantaa vastuuta hoitotyön laadun kehittämisestä sekä osaa analysoida ja ratkaista akuuttihoitotyön haasteita tutkimustietoa hyödyntäen. Opiskelija sisäistää näyttöön perustuvan hoitotyön periaatteet toimintansa perustana.
Content
- Näyttöön perustuva toiminta akuuttihoitotyössä
- Laadun varmistaminen akuuttihoitotyössä erilaisten mittareiden avulla
- Toiminnan kehittäminen yhteistyössä eri toimijoiden ja järjestöjen kanssa
- Akuuttihoitotyön kehittämistyöryhmien johtaminen
- Moniammatilliset verkostot ja työskentely kansallisissa ja kansainvälisissä akuuttihoitotyön verkostoissa
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3-4):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty (hylätty):
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Further information
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Opintojakson tai sen osan voi hyväksilukea aiemmin suoritetulla ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisella opinnolla, jonka sisällöt vastaavat tämän opintojakson sisältöjä ja/tai työkokemuksella tehtävistä, joista on saanut sisältöä vastaavan vahvan osaamisen.
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
08.12.2021 - 08.06.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Acute Care
Teachers
- Tiina Varamäki
- Tiia Saastamoinen
Teacher in charge
Tiia Saastamoinen
Groups
-
S2221S6Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, yamk
Objective
Opiskelija kehittää alansa ammattieettisten ja hoito- ja potilasturvallisten periaatteiden mukaisesti akuuttihoitotyön toimintaa. Alansa asiantuntijana hän kykenee johtamaan moniammatillisia akuuttihoitotyön kehittämisen työryhmiä ja projekteja niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin. Opiskelija toimii tavoitteellisesti kehittäen niin itseään kuin työelämääkin. Hän ymmärtää akuuttihoitotyön kehittämiskohteet ja kantaa vastuuta hoitotyön laadun kehittämisestä sekä osaa analysoida ja ratkaista akuuttihoitotyön haasteita tutkimustietoa hyödyntäen. Opiskelija sisäistää näyttöön perustuvan hoitotyön periaatteet toimintansa perustana.
Content
- Näyttöön perustuva toiminta akuuttihoitotyössä
- Laadun varmistaminen akuuttihoitotyössä erilaisten mittareiden avulla
- Toiminnan kehittäminen yhteistyössä eri toimijoiden ja järjestöjen kanssa
- Akuuttihoitotyön kehittämistyöryhmien johtaminen
- Moniammatilliset verkostot ja työskentely kansallisissa ja kansainvälisissä akuuttihoitotyön verkostoissa
Location and time
Opintojaksoon orientoituminen alkaa syksyllä 2021 ja opintojakso jatkuu keväälle 2022.
Materials
Oppiportin verkkokurssi "Tutkimustieto käyttöön".
THL: Tutkimuskysymyksestä hakustrategiaksi; http://bit.ly/2ICMr6N
Kankkunen & Vehviläinen-Julkunen, 2017. Tutkimus hoitotieteessä. SanomaPro.
HOTUS: Näyttöön perustuva toiminta; https://www.hotus.fi/materiaaliapankki/
Tarkempi kirjallisuus löytyy opintojakson Moodlesta
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Teaching methods
Kontaktiopetus ja aktivoiva luento
Tehtäväohjattu opetus
Verkkokurssi/-t
Käytännöstä nousevia ammatillisia tilanteita ja ongelmia, joihin etsitään näyttöön perustuvia ratkaisuja
PICO-kysymys tekniikka ja käyttö akuuttihoitotyön kehittämisessä, jonka pohjalta työstetään digitaalinen posteri englanniksi ja tehdään kirjallinen yksilötehtävä.
Yksilötehtävän aihe käsittelee akuuttihoitotyön ajankohtaisia kehittämistarpeita ja se valitaan omasta työyksiköstä.
Osallistuminen Metropolian kv-päiville toukokuussa 2022. Englanninkielinen posteri esitellään ryhmälle webinaarissa ja julkaistaan sen jälkeen Metropolian kv-päivillä. Vaihtoehtona osallistuminen KV-konferenssiin tai KV-opintokäyntiin ulkomaiseen akuuttihoidon yksikköön keväällä 2022.
Employer connections
Asiantuntijaluento/-t
Exam schedules
Kehittämistehtävän arvosanan korottaminen ja uusiminen Tutkintosäännön mukaisesti opintojakson aikana (kevät 2022)
International connections
Osallistuminen Metropolian KV-konferenssiin, muuhun KV-konferenssiin tai KV-vierailuun
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Student workload
5 op= 135 tuntia opiskelijan työtä
noin 15 t kontaktiopetusta
noin 120t tehtäväohjattua ja itsenäistä opiskelua
Content scheduling
Opintojakso toteutuu Syksy 2021-Kevät 2022
Further information
Opiskelija selvittää muilta opiskelijoilta opetuksen toteuttamiseen liittyvät asiat ollessaan poissa orientaatiotunnilta tai toteutuksen muilta tunneilta.
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Opintojakson voi hyväksi lukea aikaisemmin hankitun osaamisen perusteella osittain tai kokonaan, jos opiskelijalla on vastaavan sisältöiset aiemmat korkeakouluopinnot (YAMK, kandi, maisteriopinnot) ja/tai hän on työskennellyt pitkään tätä osaamista vaativissa vastuullisissa tehtävissä sekä hänellä on dokumentoitua näyttöä tästä osaamisesta.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3-4):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty (hylätty):
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Assessment methods and criteria
Kehittymistyön pohjalta laadittu kirjallinen tehtävä ja posteri arvioidaan 0-5 asteikolla
Arvioinnissa käytetään kansallista tutkintojen osaamistason kuvausta, taso EQF 7.
Tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Further information
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Opintojakson tai sen osan voi hyväksilukea aiemmin suoritetulla ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisella opinnolla, jonka sisällöt vastaavat tämän opintojakson sisältöjä ja/tai työkokemuksella tehtävistä, joista on saanut sisältöä vastaavan vahvan osaamisen.