Siirry suoraan sisältöön

Asiakaspalvelun ja työyhteisön johtaminen sekä kehittäminenLaajuus (10 op)

Opintojakson tunnus: S040AA27

Opintojakson perustiedot


Laajuus
10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen periaatteet sekä tuntee toiminnanohjausjärjestelmiä (laatujärjestelmiä) ja osaa soveltaa niitä työyhteisössään/organisaatiossaan. Hän tuntee perusperiaatteet asiakaspalveluyksikön talous- ja henkilöstöjohtamisesta, organisaatioviestinnästä, asiakaslähtöisten palveluprosessien johtamisesta ja kehittämisestä sekä palveluliiketoiminnasta. Hän ymmärtää työyhteisön kehittämisen ja johtamisen prosessit sekä työhyvinvoinnin edistämisen periaatteet.

Sisältö

Johtaminen organisaatioissa: johtamisen nykyteoriat, strateginen & operatiivinen johtaminen organisaatioissa. Asiakaspalveluyksikön ja sen asiakasprosessien johtaminen ja kehittäminen. Työyhteisön ja henkilöstön (osaamisen) johtaminen ja esimiestyö. Organisaatioiden tuloksellisuuden kehittäminen ja arviointi. Talouden johtaminen ja taloushallinto. Palveluliiketoiminnan johtaminen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Sosiaalialan johtaminen ja kehittäminen:

• hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen periaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännön johtamisessa
• tuntee toiminnanohjausjärjestelmiä ja osaa soveltaa niitä työyhteisössään /organisaatiossaan.
• kehittää palveluja ja palveluyksikköjen sekä työyhteisöjen toimintaa osallistavilla toimintatavoilla

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Sosiaalialan johtaminen ja kehittäminen:

• hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen periaatteet ja osaa soveltaa niitä joustavasti käytännön johtamisessa
• tuntee toiminnanohjausjärjestelmiä ja osaa soveltaa niitä monialaisissa työyhteisöissä ja organisaatioissa sekä verkostoissa.
• kehittää ja johtaa eettisesti ja sosiaalisesti kestävällä tavalla palveluja ja palveluyksikköjä sekä työyhteisöjen toimintaa osallistavilla toimintatavoilla
kehittämiskumppaneiden kanssa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Sosiaalialan johtaminen ja kehittäminen:

• hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen periaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännön johtamisessa joustavasti vaativissa ja monimutkaisissa johtamistilanteissa
• tuntee toiminnanohjausjärjestelmiä ja osaa soveltaa niitä monialaisissa työyhteisöissä ja organisaatioissa sekä verkostoissa.
• kehittää ja johtaa eettisesti ja sosiaalisesti kestävällä tavalla palveluja ja palveluyksikköjä. Opiskelija osaa johtaa työyhteisöjen toimintaa innostavilla ja toimintaa uudistavilla tavoilla.

Lisätiedot

Pakollinen opintojakso.

Siirry alkuun