Siirry suoraan sisältöön

MarkkinointiviestintäLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: LEBS302

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää, että markkinointiviestinnän keinot muodostavat integroidun kokonaisuuden. Opiskelija osaa arvioida markkinointiviestintää organisaation kilpailukeinona. Opiskelija saa tiedolliset valmiudet ostaa markkinointiviestinnän eri osa-alueiden suunnittelua ja toteutusta.
Opiskelija osaa asettaa tavoitteet markkinointiviestinnän suunnittelun eri osa-alueille, soveltaa markkinointiviestinnän suunnittelussa ja toteuttamisessa käytettäviä keinoja ja arvioida asetettujen tavoitteiden saavuttamista. Hän osaa viestiä vakuuttavasti ja raportoida ja perustella markkinointiviestinnän suunnitelmia ja ratkaisuja.

Sisältö

- Viestinnän rooli osana markkinointia
- Markkinointiviestinnän eri osa-alueet
- Markkinointiviestinnän integrointi
- Viestinnän vaikutusten syntyminen ja vaikutusmallit
- Viestinnän eri keinojen vahvuudet ja rajoitukset
- Vaikuttava viestintä

- Viestinnän suunnitteluprosessin vaiheet
- Viestinnän tavoitteiden asettaminen ja budjetointi
- Viesti- ja mediasuunnittelu
- Mainonnan testaamisen ja ostamisen keskeiset periaatteet
- Yhteistyö mainostoimiston kanssa
- Viestinnän etiikka

Opiskelija osaa analysoida toteutettua markkinointiviestintää ja tehdä ryhmän jäsenenä markkinointiviestintäsuunnitelman uuden tuotteen lanseeraamiseksi

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusteet

Siirry alkuun