MarkkinointiviestintäLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LEBS302
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää, että markkinointiviestinnän keinot muodostavat integroidun kokonaisuuden. Opiskelija osaa arvioida markkinointiviestintää organisaation kilpailukeinona. Opiskelija saa tiedolliset valmiudet ostaa markkinointiviestinnän eri osa-alueiden suunnittelua ja toteutusta.
Opiskelija osaa asettaa tavoitteet markkinointiviestinnän suunnittelun eri osa-alueille, soveltaa markkinointiviestinnän suunnittelussa ja toteuttamisessa käytettäviä keinoja ja arvioida asetettujen tavoitteiden saavuttamista. Hän osaa viestiä vakuuttavasti ja raportoida ja perustella markkinointiviestinnän suunnitelmia ja ratkaisuja.
Sisältö
- Viestinnän rooli osana markkinointia
- Markkinointiviestinnän eri osa-alueet
- Markkinointiviestinnän integrointi
- Viestinnän vaikutusten syntyminen ja vaikutusmallit
- Viestinnän eri keinojen vahvuudet ja rajoitukset
- Vaikuttava viestintä
- Viestinnän suunnitteluprosessin vaiheet
- Viestinnän tavoitteiden asettaminen ja budjetointi
- Viesti- ja mediasuunnittelu
- Mainonnan testaamisen ja ostamisen keskeiset periaatteet
- Yhteistyö mainostoimiston kanssa
- Viestinnän etiikka
Opiskelija osaa analysoida toteutettua markkinointiviestintää ja tehdä ryhmän jäsenenä markkinointiviestintäsuunnitelman uuden tuotteen lanseeraamiseksi
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin perusteet