MarkkinointiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LEB1001
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää markkinoinnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa
• tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet, osaa nimetä markkinoinnin eri osa-alueita
• ymmärtää asiakaskeskeisen markkinoinnin merkityksen yrityksen menestystekijänä
• osaa analysoida yrityksen markkinointimix –valintoja ja toimintaa markkinoinnin näkökulmasta
• osaa etsiä ja tuottaa tietoa sekä kehittämisehdotuksia yrityksen markkinoinnin suunnittelun tueksi.
Sisältö
• markkinointi osana yrityksen strategiaa
• markkinoinnin suunnittelu
• markkinoinnin toimintaympäristö ja kilpailuedun käsite
• ostokäyttäytyminen, segmentointi ja positiointi
• markkinoinnin kilpailukeinot
• asiakkuuden hallinnan perusteet