Asiakaslähtöinen viestintäLaajuus (6 op)
Opintojakson tunnus: LE00AA40
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 6 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa viestiä tavoitteellisesti myynti- ja asiakaspalvelutilanteissa ja huomioida myös monikulttuurisuuden viestinnälle asettamat haasteet. Opiskelija osaa hyödyntää viestintää osana esimiestyötä ja johtamista.
Sisältö
- asiakaslähtöinen viestiminen
- viestintätilanteiden ohjaaminen
- monikulttuurisen työyhteisön analysointi
- viestiminen erilaisissa tilanteissa molemmilla kotimaisilla kielillä
Esitietovaatimukset
Työelämän ruotsi 3 op
Liike-elämän viestintä 3 op
Yhteisöviestintä 3 op
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.