MarkkinointitutkimusLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: LE00AA38
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa hankkia, hallita ja arvioida markkinoinnin suunnittelussa, toteutuksessa ja seurannassa tarvittavaa tietoa. Hän pystyy toteuttamaan sekä määrällisiä että laadullisia pienimuotoisia markkinatutkimuksia ja raportoimaan tutkimustulokset. Opiskelija osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia.
Sisältö
- määrälliset ja laadulliset tutkimusmenetelmät
- tutkimustiedon luotettavuuden arviointi
- markkinointitutkimusten ostaminen
Esitietovaatimukset
Markkinointi ja myynti
Markkinoinnin tilastolliset menetelmät
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.