Vuorovaikutustaidot ja myyntityöLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: KQ00AA43
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee markkinointikielen perusteet: tunnistaa suostuttelevan ja kohteliaan tyyliin kasvokkaisessa myyntitapahtumassa ja kaupanteon tekstiketjussa. Opiskelija osaa vakuuttaa ja pystyy käyttämään suosteuttelevan viestinnän keinoja omassa asiantuntijan roolissaan.Opiskelija hallitsee yrityksen asiakasviestinnän keskeiset vaatimukset. Opiskelija osaa reagoida erilaisiin vuorovaikutustilanteisiin (esimerkiksi reklaamaatiotilanne) asianmukaisella tavalla. Opiskelija osaa laatia myyntitapahtumaan liittyvät asiakirjat.
Sisältö
- Erilaisia yrityksen asiakasviestintään liittyviä tilanteita, joihin liittyy sekä kirjallista että suullista vuorovaikutusta.
- Perehdytään myyntitilanteen vaiheisiin
- Tarkastellaan tilanteen jännitteitä ja käännekohtia
- Harjoitellaan vuorovaikutustaitoja asiantuntija-asiakas-tapaamisessa.
Esitietovaatimukset
Esitietovaatimukset
Kirjoitus- ja puheviestintä, suomen kieli