Siirry suoraan sisältöön

Teknologian ja palveluiden myynti ja markkinointiLaajuus (3 op)

Opintojakson tunnus: TU00AB50

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on nykyaikainen näkemys markkinoinnista. Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet ja työvälineet. Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisen ajattelun tärkeyden yritykselle sekä erilaisten asiakasryhmien erityispiirteet ja tarpeet. Opiskelija osaa analysoida markkinointiympäristöä. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri kilpailukeinot ja niiden käytön. Opiskelija ymmärtää myyntityön roolin osana yrityksen toimintaa ja asiakassuhteiden hoitamista. Opiskelijalla on valmiudet henkilökohtaiseen tekniseen myyntityöhön ja asiakkuuksien hallintaan.

Sisältö

- Markkinoinnin peruskäsitteet ja työkalut
- Markkinointiympäristö ja sen vaikutus yritykseen
- Palveluiden markkinointi
- Teollinen markkinointi
- Markkinointi- ja kilpailustrategiat
- Kilpailukeinot ja niiden käyttö
- Käytännön myyntityön prosessi ja kriittiset menestystekijät
- Ratkaisumyynti ja asiakkuuksien hallinta
- Viestintä- ja vuorovaikutustaidot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa asiakaslähtöisen myynnin ja markkinoinnin peruselementit.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelijalla osaa soveltaa asiakaslähtöistä myyntiä ja markkinointia käytäntöön.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa osoitttaa asiakaskeskeisen myynnin ja markkinoinnin vaikutuksen yrityksen tuloksentekoon. Opiskelija osallistuu vastuullisesti koko opintojaksoon.

Siirry alkuun