Siirry suoraan sisältöön

MarkkinointiLaajuus (3 op)

Opintojakson tunnus: TM00AC98

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan:

Opiskelija tietää tärkeimmät kuluttajille suunnatun vähittäiskaupan markkinointikeinot sekä ymmärtää henkilökohtaisen myyntityön ja asiakaspalvelun vaikutuksen liikevaihtoon.

Opiskelija ymmärtää yrityksiltä yrityksille tapahtuvan markkinoinnin ja myynnin luonteen ja keinot sekä niiden erilaisuuden verrattuna vähittäiskauppaan.

Opiskelija ymmärtää henkilökohtaisen myynti- ja markkinointityön sekä teknisen ja muun asiantuntemuksen merkityksen erityisesti investointihyödykkeiden kaupassa.

Sisältö

1. Yleismarkkinointi
2. Investointihyödykkeiden markkinointi ja myynti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1. Opiskelija osaa valita kuluttajalle suunnattujen tuotteiden markkinointimenetelmät niiden menekin ja luonteen mukaisesti.
2. Opiskelija osaa valita yrityksiltä yrityksille suunnattujen investointihyödykkeiden yleisimmät markkinointimenetelmät ottaen huomioon hintatason ja tuotteen teknisen luonteen sekä asiakaskunnan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

1. Opiskelija osaa perustella kuluttajille suunnattujen tuotteiden markkinointimenetelmiä niiden menekin ja luonteen mukaisesti.
2. Opiskelija osaa perustella yrityksiltä yrityksille suunnattujen investointihyödykkeiden yleisimpien markkinointimenetelmien käyttöä ottaen huomioon hintatason ja tuotteen teknisen luonteen sekä asiakaskunnan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

1. Opiskelija osaa kehittää kuluttajalle suunnattujen tuotteiden markkinointimenetelmiä niiden menekin ja luonteen mukaisesti.
2. Opiskelija osaa kehittää yrityksiltä yrityksille suunnattujen investointihyödykkeiden yleisimpien markkinointimenetelmien käyttöä ottaen huomioon hintatason ja tuotteen teknisen luonteen sekä asiakaskunnan.

Siirry alkuun