Tekninen myynti ja markkinointiLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: XX00AA06
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on nykyaikainen näkemys markkinoinnista. Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet ja työvälineet. Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisen ajattelun tärkeyden yritykselle sekä erilaisten asiakasryhmien erityispiirteet ja tarpeet. Opiskelija osaa analysoida markkinointiympäristöä. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri kilpailukeinot ja niiden käytön. Opiskelija ymmärtää myyntityön roolin osana yrityksen toimintaa ja asiakassuhteiden hoitamista. Opiskelijalla on valmiudet henkilökohtaiseen tekniseen myyntityöhön ja asiakkuuksien hallintaan.
Sisältö
- Markkinoinnin peruskäsitteet ja -työkalut
- Markkinointiympäristö ja sen vaikutus yritykseen
- Erityyppisten markkinoiden erityispiirteet ja tarpeet
- Markkinointi- ja kilpailustrategiat
- Kilpailukeinot ja niiden käyttö
- Käytännön myyntityön prosessi ja kriittiset menestystekijät
- Ratkaisumyynti ja asiakkuuksien hallinta
- Viestintä- ja vuorovaikutustaidot