Grafiikka ja animaatioLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: TT00AA44
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja menetelmät. Hän osaa myös mallintaa ja visualisoida fysikaalisia ilmiöitä.
Sisältö
- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- fysiikkamallinnus
Esitietovaatimukset
Tietorakenteet ja algoritmit, Ohjelmoinnin Perusteet.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Fysiikkamallinnus:
- opiskelija osaa mallintaa yksinkertaisia fysikaalisia ilmiöitä
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Fysiikkamallinnus:
- opiskelija osaa mallintaa yksinkertaisia fysikaalisia ilmiöitä, ja visualisoida niitä OpenGL-kirjastolla
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen, ja osaa määritellä ne OpenGL-kirjastolla
Fysiikkamallinnus:
- opiskelija osaa mallintaa fysikaalisia ilmiöitä, ja visualisoida niitä OpenGL-kirjastolla
- opiskelija osaa hyödyntää fysiikkamallinnukseen tarkoitettuja kirjastoja