Markkinoinnin strateginen ohjaus ja seurantaLaajuus (6 op)
Opintojakson tunnus: LE00AA39
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 6 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointistrategiaa. Hän osaa myös laskea ja arvioida miten markkinointipäätökset vaikuttavat yrityksen ja tuoteryhmän kannattavuuteen, tulokseen ja kilpailutilanteeseen. Opiskelija oppii myös laatimaan markkinointistrategian sekä siihen perustuvan markkinointisuunnitelman sekä raportoimaan ja perustelemaan tekemänsä päätökset.
Sisältö
- markkinointistrategia
- markkinoinnin suunnittelu
- markkinoinnin kannattavuus
- hinnoittelu
- rahoitus
- osa kurssista suoritetaan englannin kielellä
Esitietovaatimukset
Markkinointi ja myynti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.