Siirry suoraan sisältöön

Tapahtumatiedottamisen, markkinoinnin ja mainonnan perusteetLaajuus (4 op)

Opintojakson tunnus: KUXCA03

Opintojakson perustiedot


Laajuus
4 op

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on perehtyä tapahtumatuotannon tiedottamiseen, markkinointiin ja mainontaan. Tiedottamisen perusteet opitaan kirjallisuuden, luentojen ja tiedottavan kirjoittamisen harjoitusten avulla. Lisäksi perehdytään mm. tiedottamisen ja markkinoinnin välineisiin ja tiedotusrekistereiden kokoamiseen. Markkinoinnin osuudessa perehdytään markkinoinnin peruskäsitteisiin, kilpailukeinoihin, segmentointiin ja kohderyhmäajatteluun sekä markkina-analyysiin ja markkinoinnin suunnitteluun kirjallisuuden, luentojen ja harjoitusten avulla.

Opiskelija hallitsee tapahtumatuotannossa tarvittavan tiedotussuunnitelman laatimisen ja toteuttamisen. Opiskelija osaa rakentaa ja hoitaa tuottajan työssä tarvittavia mediasuhteita. Opiskelija osaa laatia tapahtumatuotannossa tarvittavan markkinointisuunnitelman, tuntee markkinoinnin peruskäsitteet ja ymmärtää markkinoinnin ja tuotteistamisen merkityksen tapahtumatuotannossa.

Sisältö

Käytännön tapahtumatiedottamisen työvaiheet ja menetelmät
Tiedotus- ja markkinointisuunnitelman laatiminen
Tiedottava kirjoittaminen
Asiakaslähtöinen tiedottaminen
Mediaosoitteiston laatiminen, mediasuhteiden hoito
Lehdistötilaisuuden järjestäminen
Markkinoinnin peruskäsitteet
Markkinointisuunnitelman laatiminen
Mainonnan suunnittelu
Tuotteistamisen perusteet

Siirry alkuun