Promootio, markkinointi ja sponsorointiLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: KUXCD02
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on syventää markkinointi- ja promootio-osaamista, oppia käyttämään itsenäisesti markkinoinnin ja mainonnan välineitä sekä oppia näkemään markkinointi keskeisenä kulttuuritoiminnan kehittämisen mahdollistajana. Sponsorointia tarkastellaan sekä sponsorointikohteen näkökulmasta että osana sponsoroivan organisaation markkinointia ja markkinointiviestintää.
Opiskelija tuntee markkinoinnin, markkinointiviestinnän eri keinot ja mainonnan välineistön ja osaa valita niistä tilanteeseen ja tavoitteeseen sopivat. Opiskelija ymmärtää sponsorointiprosessin ja sponsoroinnin roolin sponsorin näkökulmasta ja osaa tarjota omaa kulttuurista osaamistaan tuotteistettuna yritysten tarpeisiin. Opiskelija osaa myös toimia yhteistyössä mainostoimiston kanssa.
Sisältö
Markkinointi- ja mediasuunnitelma
Mainostoimistokenttä
Sponsorointi tuottajan näkökulmasta
Sponsorointi sponsoroijan näkökulmasta
Markkinointiviestintä
Markkinointiviestintä osana tapahtumatuotantoa
Promootio ja markkinointi kulttuurityössä
Osaamisen markkinointi
Esitietovaatimukset
Suoritettu opintojakso: Tapahtumatiedottamisen, markkinoinnin ja mainonnan perusteet.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja markkinointiviestinnän perusteet sekä mainonnan välineistön. Opiskelija ymmärtää sponsorointiprosessin ja sponsoroinnin roolin sponsorin näkökulmasta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän eri keinot ja mainonnan välineistön. Opiskelija ymmärtää sponsorointiprosessin ja sponsoroinnin roolin sponsorin näkökulmasta ja osaa tarjota omaa osaamistaan yritysten tarpeisiin. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä mainostoimiston kanssa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelijalla on erinomainen tietotaito markkinoinnin ja markkinointiviestinnän eri keinoista sekä mainonnan välineistöstä, joista opiskelija osaa valita tilanteeseen ja tavoitteeseen sopivat. Opiskelija ymmärtää sponsorointiprosessin ja sponsoroinnin roolin sponsorin näkökulmasta ja osaa tarjota omaa kulttuurista osaamistaan tuotteistettuna yritysten tarpeisiin. Opiskelija osaa myös toimia yhteistyössä mainostoimiston kanssa.