Vaatetusalan brändit ja markkinointiLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: KF00AA39
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtämään markkinoinnin merkityksen kokonaisvaltaisena ja asiakaslähtöisenä tapana toteuttaa yrityksen liikeidea. Opiskelija osaa käyttää erilaisia tapoja ja mahdollisuuksia markkinoinnin kilpailukeinona vaatetusalan yrityksissä. Lisäksi hän tunnistaa erilaiset vaatetusalan toimintaympäristössä käytettävät markkinointistrategiat sekä mielikuvamarkkinoinnin ja brandien merkityksen vaatetusalalla.
Sisältö
Teorian ja käytännön esimerkkien avulla opiskelija hahmottaa seuraavat käsitteet: kulutus- ja ostokäyttäytyminen, kilpailukeinopäätökset, markkinoiden segmentointi ja asemointi, strateginen suunnittelu, mielikuvamarkkinointi sekä brandimarkkinointi.