MarkkinointiLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: KZMCA02
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson jälkeen opiskelija:
• ymmärtää markkinoinnin ja mainonnan merkityksen musiikkialalla oman työllistymisen kannalta
• ymmärtää markkinointiin liittyviä peruskäsitteitä ja osaa soveltaa niitä oman musiikkialan osaamisen tuotteistamisessa sekä markkinoinnissa
• kykenee soveltamaan myyntiosaamistaan omaan ammattitehtäväänsä
• ymmärtää alan sopimusterminologiaa, käytänteitä sekä ammattietiikkaa
• tuntee alan keskeiset markkinointikanavat ja apurahajärjestelmät
• hahmottaa suomalaisen rytmimusiikkikentän realiteetit ja haasteet työllistymisensä kannalta
• opiskelija osaa tunnistaa oman ydinosaamisensa sekä hahmottaa mahdollisuuksia sen tuotteistamiseen ja markkinointiin.
• kykenee itsenäiseen ja ryhmätyöskentelyyn
Sisältö
- markkinoinnin ja mainonnan perusteet
- oman osaamisen tunnistaminen ja tuotteistaminen
- markkinointikanavat
- rahoitus ja budjetointi
- apurahajärjestelmät
- liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelman laatiminen
- toiminnan ammattieettistä tarkastelua
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hyväksytyn opintojakson suorittaakseen opiskelija:
- hallitsee kurssin sisällön tyydyttävästi
- osallistuu opetukseen sovitulla tavalla
- suorittaa oppimistehtävät tyydyttävästi
- ymmärtää musiikkialan markkinoinnin periaatteet tyydyttävästi
Lisätiedot
Vaadittava osaaminen: opiskelija ymmärtää musiikkialan markkinoinnin ja mainonnan periaatteet.