AsiakastutkimusLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: KQ00AC92
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija oppii käyttämään asiakastutkimuksen aineiston keruumenetelmiä sekä hyödyntämään saatua käyttäjätietoa määriteltäessä markkinoita ohjaavia käyttäjätarpeita sekä tunnistamaan teollisen muotoilun mahdollisuuksia markkina- ja asiakaslähtöisessä tuotteistamisessa.
Sisältö
- Asiakastutkimuksen menetelmät
- Asiakastyytyväisyys ja asiakkaiden mieltymykset
- Ostopäätöksiin vaikuttavat tekijät
- Asiakassuhteen muutokset
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija:
- Osaa käyttää asiakastutkimuksen aineiston keruumenetelmiä
- Osaa tulkita ja soveltaa asiakastutkimuksen tuloksia ja hyödyntää niitä tuotesuunnitteluprosessissa.