Siirry suoraan sisältöön

AsiakastutkimusLaajuus (3 op)

Opintojakson tunnus: KQ00AC92

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija oppii käyttämään asiakastutkimuksen aineiston keruumenetelmiä sekä hyödyntämään saatua käyttäjätietoa määriteltäessä markkinoita ohjaavia käyttäjätarpeita sekä tunnistamaan teollisen muotoilun mahdollisuuksia markkina- ja asiakaslähtöisessä tuotteistamisessa.

Sisältö

- Asiakastutkimuksen menetelmät
- Asiakastyytyväisyys ja asiakkaiden mieltymykset
- Ostopäätöksiin vaikuttavat tekijät
- Asiakassuhteen muutokset

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija:
- Osaa käyttää asiakastutkimuksen aineiston keruumenetelmiä
- Osaa tulkita ja soveltaa asiakastutkimuksen tuloksia ja hyödyntää niitä tuotesuunnitteluprosessissa.

Siirry alkuun