Design management ILaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: KQ00AB71
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tiedostaa kokonaisvaltaisen yritysviestinnän ja yrityskuvan merkityksen muotoilualan yrityksen menestymiselle. Hän tuntee tuotekonseptoinnin käsitteet sekä yritysilmeen suunnittelun lähtökohdat.
Sisältö
- Tuotteen kokonaisviestinnän käsitteet
- Palvelu/tuote konseptoinnin ja prosessin perusteet
- Yrityksen visuaaliseen viestintään ja yritysilmeen mukaisten tuotteiden suunnitteluun liittyviä tehtäviä.
Opetusmenetelmät:
Luennot, ohjatut harjoitustyöt, palaute.
Arvioinnin perusteet:
Läsnäolo ja hyväksytty tehtävien suoritus, suunnitteluprosessissa toimiminen ja sen kulku, ohjauksen hyödyntäminen, suunnitteluratkaisun toimivuus ja omaperäisyys, tavoitteiden saavuttaminen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Lisätiedot
Kuuluu osaksi Innovaatioprojektia 3 op / 10 op:
KQ00AA89 Projekti 1. Innovaatioprojekti 10 op:
KQ00AB71 Design management I 3 op
KQ00AB72 Muodin ennakointi 3 op
KQ00AB73 Vaatemalliston suunnittelu IV / Liikekonseptin mukainen mallisto 4 op