Siirry suoraan sisältöön

Johtajuus ja laadunhallinta jalkaterapiassaLaajuus (3 op)

Opintojakson tunnus: SJ00AA16

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija on selvillä hallinnon ja johtamisen merkityksestä yksilöä ja yhteiskuntaa hyödyntävien jalkaterapiapalvelujen tuottamisessa. Opiskelija osaa soveltaa jalkaterapiatyöhön soveltuvia johtamis- ja hallintotapoja huomioiden taloudellisuuden, tuloksellisuuden ja markkinoinnin merkityksen. Opiskelijalla on valmiuksia oman toimintansa johtamiseen. Opiskelija tuntee laadun hallinnan ulottuvuudet ja laadunvarmistusmenetelmät. Opiskelija osaa arvioida jalkaterapian laatua omassa työssään sekä sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmissä. Opiskelijalla on valmiuksia edistää jalkaterapiapalveluiden saatavuutta osana sosiaali- ja terveyspalveluita. Opiskelija osallistuu jalkaterapiapalveluiden organisoimiseen ja suunnitteluun valtakunnallisella, alueellisella ja työyksikkö tasolla. Opiskelija osaa laatia kirjallisia selvityksiä oman toimintansa ja jalkaterapia-alan sekä jalkaterapiapalveluiden kehittämiseksi.

Sisältö

Itsensä johtamisen ja jatkuvan laadun kehittäminen
Laatutyö osana jalkaterapiayksikön toiminnan johtamista
Toimintaorganisaatiot ja hallinto
Jalkaterapeutin vaikutusmahdollisuudet kunnallisessa, valtakunnallisessa ja kansainvälisessä päätöksenteossa
Jalkaterapiapalveluiden valtakunnallinen ja alueellinen suunnittelu ja kehittäminen
Kirjallisten selvitysten laatiminen jalkaterapiapalveluiden kehittämiseksi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä perustelee valintojaan asiakkaan tarpeista käsin laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi systemaattisesti oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.

Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.

Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii sitoutuneesti ryhmän toimintaa edistäen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi ja kehittää systemaattisesti omaa toimintaansa.

Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä joustavasti ja turvallisesti.

Opiskelija työskentelee ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen ja toimii sitoutuneesti ammatillisia toimintatapoja edistäen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteistöä ja tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen muuttuvissa toimintaympäristöissä. Opiskelija arvioi kriittisesti omaa toimintaansa ja tuottaa tietoa toimintaympäristön kehittämiseksi.

Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti sekä kehittää työ- ja toimintaympäristöä yhdessä muiden toimijoiden kanssa.

Opiskelija toimii ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen monimutkaisissa ja ennakoimattomissa tilanteissa. Hän työskentelee kehittäen ja uudistaen ammattikäytäntöjä ja toimintatapoja.

Siirry alkuun