Siirry suoraan sisältöön

Kehittävä ja vaikuttava asiakas- ja palveluohjausLaajuus (5 op)

Tunnus: SO00DU77

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Erikoistuja
1. Osaa hyödyntää asiakas- ja palveluohjauksessa ja päätöksenteossa tutkimustietoa
2. Tunnistaa asiakas- ja palveluohjauksen kehittämishaasteita ja osaa tehdä kehittä-misaloitteita omassa työyhteisössä ja yhteistyöryhmissä
3. Osaa käyttää tutkimus- ja kehittämismenetelmiä sekä asiakaskokemusta ja uudistaa sosiaali- ja terveysalan palveluita ja työkäytäntöjä käyttäjälähtöisesti
4. Osaa arvioida oman toiminnan ja palvelujen taloudellisuutta, laatua, tuloksellisuutta ja vaikuttavuutta ja arvioinnin perusteella kehittää palveluita ja työkäytäntöjä
5. Osaa arvioida ja kehittää asiakas- ja palveluohjauksen ammatillista osaamistaan ja asiantuntijuuttaan

Sisältö

- Monialaisen tutkimustiedon hyödyntäminen
- Tutkimus- ja kehittämismenetelmien ja asiakasymmärryksen hyödyntäminen
- Palvelujen taloudellisuus, laatu, tuloksellisuus ja vaikuttavuus
- Asiakas- ja palveluohjaajan ammatti-identiteetti

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

HYVÄKSYTTY:
Opiskelija osaa hyödyntää asiakas- ja palveluohjauksessa ja päätöksenteossa tutkimustietoa ja tunnistaa asiakas- ja palveluohjauksen kehittämishaasteita ja osaa tehdä kehittämisaloitteita omassa työyhteisössä ja yhteistyöryhmissä.

HYLÄTTY:
Vähimmäisvaatimukset (EQF 6) eivät täyty.