Opinnäytetyön suunnittelu (5 cr)
Code: SX00BN93-3087
General information
Enrollment
30.11.2020 - 13.12.2020
Timing
11.01.2021 - 21.05.2021
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
Terveys
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 220
Degree programmes
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Ensihoidon tutkinto-ohjelma
- Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Kätilötyön tutkinto-ohjelma
Teachers
- Kristiina Heinonen
- Marita Räsänen
- Marika Lähdetniemi
- Pasi Miettinen
- Leena Hinkkanen
- Leena Hannula
- Pihla Markkanen
- Marianne Sipilä
- Maija-Riitta Jouhki
- Pirjo Koski
- Jaana Seitovirta
- Anna-Kaisa Partanen
- Eila-Sisko Korhonen
- Liisa Montin
- Tuija Buure
- Anne Nikula
Teacher in charge
Eila-Sisko Korhonen
Groups
-
SXK19K1Ensihoidon tutkinto-ohjelma
-
SXL19K1Kätilötyön tutkinto-ohjelma, päivä
-
SXO19K1CSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä C
-
SXQ19K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivä
-
SXO19K1BSairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä B
-
SXO19K1ASairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, päivätoteutus, hallinnollinen ryhmä A
-
SXO19K2Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
The student will be able to
- identify questions and needs for development in the professional field and the working life and to plan for their solutions
- use reliable and confined information from various sources in the development work
- apply professional skills and knowledge and use appropriate methods for the development task.
Content
Familiarizing with the Thesis process.
Agreement and permit practices
Familiarizing with health care context, and planning co-operation with working life partners
Recognizing developmental needs
Critical literature search in Finnish and English language
Choosing methodology and methods
Focusing Thesis topic
Preparing and presenting Thesis plan
Work shops: methods, tutorance for reporting and literature search
Location and time
Weeks 2-4 , an other time weeks 11-13 and third implementation to paramedic students weeks 18-20
Materials
Litterature of research- and development methods,research articles of the professional area
Teaching methods
Student's independent work, group-/personal supervision, workshops, seminar
Employer connections
Co-operation with the project partners
Exam schedules
n/a
International connections
n/a
Completion alternatives
n/a
Student workload
5 cr = 27 t x 5 op= 135 h student's active work
Content scheduling
Weeks 2-4 or 11-13 and to paramedic students weeks 18-20
Further information
Opiskelija kirjaa suoritukset ja ohjauksien sisällön opinnäytetyöpassiin.
Passi luovutetaan valmiin opinnäytetyön kanssa sisällönohjaajalle.
Opinnäytetyöprosessin aikana suositellaan 1-2 ohjauskertaa / opinnäytetyön opintojakso.
Osallistuminen vähintään kolmeen työpajaan koko opinnäytetyöprosessin aikana.
Suunnitelmaseminaari
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
See a separate framework for evaluation. When evaluating the competences, the evaluation criteria for competent/intermediate level is used.
Assessment criteria, approved/failed
See a separate framework for evaluation. When evaluating the competences, the evaluation criteria for competent/intermediate level is used.
Assessment methods and criteria
Accepted Plan of the Thesis Work
Further information
The areas and targets in the assessment of the Bachelor’s Thesis
Professional competence and development
• significance for the profession and the connection to professional practices
• utilization of professional knowledge
• development of professional competence
• applicability in professional life
The methods used and the results obtained
• reliablility and ethics
• validity and innovation
• the usefulness of results
• the management of the thesis process and the development work
Communication and presentation
• structure and form
• the use of standard and professional language
• the focus, clarity and consistency of the text and expressions
• critical, analytical and reflective nature of communication
• argumentation and use of reference sources