Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnitteluLaajuus (4 op)

Opintojakson tunnus: TUOL0080

Opintojakson perustiedot


Laajuus
4 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on kokonaisnäkemys markkinoinnin johtamisen, analysoinnin, suunnittelun ja ohjauksen keskeisistä tehtävistä. Opiskelijalla on perustiedot markkinoinnin kilpailukeinojen erilaisten painotusten merkityksestä suoritteen elinkaaren eri vaiheissa.
-----
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa analysoida minkä tahansa suunnitelman sisältöä ja esittää arvioita sen toimivuudesta. Opiskelija osaa laatia markkinointisuunnitelman lähtien markkinoitavan kohteen nykytila-analyysistä, määritellä tavoitteet, valita toteutuskeinot eli strategiat, organisoida toteutus, asettaa aikataulut, arvioida panostukset ja niiden aikaansaamat tuotot, valita tarpeelliset seurannan mittarit sekä arvioida suunnitelman toteutumista vaarantavia riskejä.

Sisältö

Kurssi on osa Tuotantotalouden moduulia.

Johtaminen ja suunnittelu, hyvän suunnitelman ja yritystoiminnan suunnittelun osatekijät, kilpailu- ja yritysanalyysit, päämäärät ja tavoitteet, markkinoinnin kilpailukeinot: tuote- eli laatupäätökset, hintapäätökset, saatavuus- eli jakelupäätökset sekä viestintäpäätökset, budjetointi ja suunnitelman seuranta.
-----
Markkinointitutkimukset

Esitietovaatimukset

Hyväksytty suoritus opiskelijan koulutusohjelman pakollisista edeltävistä liiketoiminta-osaamisen moduulin opintojaksoista; Yrittäjyyden perusteet, Markkinoinnin perusteet ja Kannattavuus ja rahoitus.

Lisätiedot

Luennot 42 h
Harjoitustyö 40 h
Tentit 2 h + 2 h
Opiskelijan itseopiskelu 20 h
Yhteensä 106 h

Siirry alkuun