Siirry suoraan sisältöön

Teollisuuden palveluliiketoimintaLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: TX00CA58

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Kurssin suoritettuaan opiskelijalla on kokonaiskuva teollisesta palveluliiketoiminnasta ja sen johtamisesta. Opiskelija ymmärtää palveluliiketoiminnan luonteen ja sen merkityksen teollisuusyrityksille ja kuinka teolliset palvelut vaikuttavat yritysten liiketoiminnan kehittämiseen ja kilpailuetuun. Opiskelija ymmärtää, mitä uusia mahdollisuuksia teollisuuspalvelut tuovat yhdessä asiakkaan kanssa toteutettavaan arvon luontiin ja asiakassuhteiden hallintaan.

Sisältö

- Palvelut yrityksen strategiassa
- Palvelujen teollisuusyrityksille tuomat hyödyt
- Palvelujen kehittämiseen liittyvät erityispiirteet
- Tuotelähtöisen liiketoiminnan tuloksekas muuttaminen palvelupainotteiseksi
- Palvelut ja asiakkuus
- Palveluliiketoiminnan johtaminen
- Palveluinnovaatiot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa asiakaslähtöisen ja vastavuoroisen palvelutoiminnan periaatteet teollisuudessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa kehittää ja analysoida palvelutoimintaa erityyppisessä teollisuudessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa myös asenteellisesti ymmärtäneensä palveluliiketoiminnan periaatteet. Opiskelija osallistuu vastuullisesti koko opintojaksoon.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa asiakaslähtöisen ja vastavuoroisen palvelutoiminnan periaatteet teollisuudessa.

Siirry alkuun