Markkinoinnin perusteetLaajuus (4 op)
Opintojakson tunnus: TUOLK0077
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on näkemys nykyaikaisesta markkinoinnista ja hän ymmärtää asiakaskeskeisen ajattelun tärkeyden yritykselle sekä erilaisten asiakasryhmien erityispiirteet ja tarpeet. Opiskelija ymmärtää markkinointiympäristön huomioonottamisen tärkeyden. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri kilpailukeinot.
-----
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa valita oikean ajattelumallin asiakasryhmän ja tuoteyhdistelmän perusteella. Opiskelija näkee asiakkaat liiketoiminnan keskipisteenä ja osaa valita kullekin asiakasryhmälle sopivat kilpailukeinot.
Sisältö
Markkinoinnin peruskäsitteet, markkinointiympäristö ja sen vaikutus yritykseen, markkinoinnin tyypittely asiakasryhmän ja tuote-yhdistelmän mukaan sekä näiden eri tyypisten markkinoiden erityispiirteet ja tarpeet, markkinointi- ja kilpailustrategiat, markkinointitutkimus ja kysynnän ennustemenetelmät sekä kilpailukeinot.
-----
Vaihtelee koulutusohjelman mukaan. Mahdollisia täydentäviä osa-alueita ovat esimerkiksi virtuaalinen markkinointi ja vientimarkkinointi sekä kansainväliset toiminnot, markkinoinnin mittaaminen (MAT).
Esitietovaatimukset
Yrittäjyyden perusteet
Lisätiedot
Luennot 28 h
Laboratoriotöitä 14 h
Harjoitustyö 20 h
Tentti 2 h
Opiskelijan itseopiskelu 42 h
Yhteensä 106 h