IT Service ManagementLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: TU00CG80
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
• oppii tuntemaan IT palvelualaa ja sen yrityksiä
• oppii mitä tietoteknisiä palveluita alan yritykset tarjoavat, ja mitkä palveluiden hyödyt ovat ja miten palvelut liittyvät toisiinsa (ensisijaisesti yritysmarkkinoilla)
• oppii, miten tietoteknisiä palveluita hallitaan (IT palvelunhallinta, ITIL)
Sisältö
IT yritykset, IT palvelut, IT palveluiden hallinta, ITIL
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tietää IT alan palvelut ja toimijat tyydyttävällä tasolla. Opiskelija tietää ITILin prosessit ja käsitteet tyydyttävällä tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tietää IT alan palvelut ja toimijat hyvällä tasolla. Opiskelija tietää ITILin prosessit ja käsitteet yleisellä tasolla. Opiskelija ymmärtää yleisellä tasolla miten palvelut ja ITIL prosessit liittyvät toisiinsa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Yllä olevan lisäksi opiskelija ymmärtää IT alan palveluiden hyödyt ja ymmärtää hyvin miten palvelut liittyvät toisiinsa ja ITIL prosesseihin. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tietää IT alan palvelut ja toimijat tyydyttävällä tasolla. Opiskelija tietää ITILin prosessit ja käsitteet tyydyttävällä tasolla.