Siirry suoraan sisältöön

IT Service ManagementLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: TU00CG80

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
• oppii tuntemaan IT palvelualaa ja sen yrityksiä
• oppii mitä tietoteknisiä palveluita alan yritykset tarjoavat, ja mitkä palveluiden hyödyt ovat ja miten palvelut liittyvät toisiinsa (ensisijaisesti yritysmarkkinoilla)
• oppii, miten tietoteknisiä palveluita hallitaan (IT palvelunhallinta, ITIL)

Sisältö

IT yritykset, IT palvelut, IT palveluiden hallinta, ITIL

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tietää IT alan palvelut ja toimijat tyydyttävällä tasolla. Opiskelija tietää ITILin prosessit ja käsitteet tyydyttävällä tasolla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tietää IT alan palvelut ja toimijat hyvällä tasolla. Opiskelija tietää ITILin prosessit ja käsitteet yleisellä tasolla. Opiskelija ymmärtää yleisellä tasolla miten palvelut ja ITIL prosessit liittyvät toisiinsa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Yllä olevan lisäksi opiskelija ymmärtää IT alan palveluiden hyödyt ja ymmärtää hyvin miten palvelut liittyvät toisiinsa ja ITIL prosesseihin. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tietää IT alan palvelut ja toimijat tyydyttävällä tasolla. Opiskelija tietää ITILin prosessit ja käsitteet tyydyttävällä tasolla.

Siirry alkuun