Yritystoiminta ja markkinointiLaajuus (6 op)
Opintojakson tunnus: KD00AA13
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 6 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee yrityksen perustamisen periaatteet. Opiskelija arvioi liikeideansa toteuttamiskelpoisuutta ja liiketoiminta-alueensa haasteita suhteessa alan kilpailukenttään. Opiskelija tuntee markkinoinnin liiketoimintana, jossa pyritään asiakkaan tarpeiden tyydyttämiseen ja pysyvien asiakassuhteiden luomiseen sekä ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija hallitsee markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun.
Sisältö
• Yrityksen perustamistoimet
• Liikeidea, toimintamuoto
• Liiketoimintaedellytykset
• Asiakkaan tarpeen tunnistaminen
• Pysyvien asiakassuhteiden saavuttaminen
• Markkinoinnin ja markkinointiviestinnän osa-alueet
• Kohderyhmäajattelu