Siirry suoraan sisältöön

Japani 4Laajuus (3 op)

Opintojakson tunnus: XX00AB70

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tunnistaa ja osaa omassa käytössään erotella puheen ja kirjoituksen eri tyylirekistereitä. Opiskelija pystyy seuraamaan pääkohdat ymmärtäen arkielämään liittyviä keskusteluja. Opiskelija käyttää yhä laajempaa sanavarastoa ja tehokkaampia viestintätaitoja arkielämän tilanteissa (esim. asuminen, lääkärissä asiointi, opiskelu- tai työympäristö, matkailu) ja pystyy ilmaisemaan ja selittämään mielipiteitään ja tunteitaan. Opiskelija osaa lukea ja kirjoittaa n. 240 tavallisinta kanji-merkkiä. Opiskelija osaa suhteuttaa japanilaisen kulttuurin ja yhteiskunnan ilmiöitä kulttuuriseen kontekstiinsa ja pystyy tarvittaessa kyseenalaistamaan vallitsevia stereotyyppisiä käsityksiä.

Sisältö

Opiskelija harjoittelee suullista ja kirjallista ilmaisua, esim. mielipiteen kertomista, asioimista roolipeliharjoitusten avulla, sekä pieniä esitelmiä. Opiskelija tutustuu helppoihin teksteihin, jotka kuvaavat elämää Japanissa.

Esitietovaatimukset

Japani 3 tai vastaavat tiedot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelijan taito viestiä kohdekielellä ja kielialueen kulttuurin tuntemus ovat opintojakson koko sisältöön nähden suppeita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä parantamisen varaa. Opiskelijan taito viestiä kohdekielellä ja kielialueen kulttuurin tuntemus ovat opintojakson koko sisältöön nähden hyvällä tasolla. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän viestintätilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelijan taito viestiä kohdekielellä ja kielialueen kulttuurin tuntemus ovat täysin opintojakson sisältöä vastaavalla tasolla. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän viestintätilanteissa.

Siirry alkuun