Siirry suoraan sisältöön

XR ja immersiivinen viestintäLaajuus (5 op)

Tunnus: KD00FC74

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa ideoida ja suunnitella immersiivisiä mediatuotteita
- osaa tunnistaa ja määritellä XR-sovellusten sisällöntuotannon työkaluja ja metodeja
- osaa tunnistaa ja nimetä potentiaaliset XR-teknologian käyttötilanteet, -mahdollisuudet ja haasteet omalla alallaan

Sisältö

- tutustuminen 3D-mallinnustyökaluihin ja XR -teknologiaan
- XR-sovelluksen suunnitteluprosessi, ideointi ja aikataulutus
- pelimoottorien XR - valmiudet ja tuki
- hybridi mediaympäristö kokemuksen tuottamisen ja sisällöntuotannon alustana
- immersiivisyys käsitteenä ja työkaluna
- markkinointi, asiakaskokemus ja viestintä osana immersiivisen kokemuksen tuotantoa

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi kohdistuu työskentelyyn opintojakson aikana sekä osaamistavoitteiden saavuttamiseen. Opintojakson suorittamiseksi edellytetyt osa-alueet tulee olla hyväksytysti suoritettu. Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä XR-sovellusten sisällöntuotannon työkaluja ja metodeja sekä osaa ideoida ja suunnitella immersiivisiä mediatuotteita.