Unity Game Development (5 op)
Toteutuksen tunnus: TT00EY83-3023
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.08.2022 - 31.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 1000
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. Introduction
2. Setup
3. Unity Basics
4. Player Character
5. Player Movement
6. Player Visuals
7. Making a Level
8. Lights
9. Audio
10. Shooting
11. Enemy Character
12. User Interface (UI)
13. Game Menus
14. Polish and Details
15. Build and Publishing
Työmuodot
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace.
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Viope.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Online.
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainväliset yhteydet
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.
Sisällön jaksotus
Up to student her-/himself.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Pass after you have done at least 80% of tasks.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Grading is pass/fail.
To complete this course do all the tasks and write a short learning diary (about 2-3 A4 pages) about your work.