Laatu ja turvallisuus sote-alallaLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: S000GH62
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Korkeakoulu
- Metropolia
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa laatutyön ja potilasturvallisuuden keskeiset tietoperustat ja säädökset
- osaa suunnitella, arvioida ja kehittää yhtenäistä laatua sekä asiakas- ja potilasturvallisuuskulttuuria sote-alalla
- ymmärtää johtamisen merkityksen osana laatutyötä sekä asiakas- ja potilasturvallisuutta
Sisältö
Laatua ja turvallista toimintaa koskevat säädökset
Laadun kehittäminen sota-alalla
Laadun suunnittelun, arvioinnin ja kehittämisen työkalut
Laatujärjestelmät osana laadun kehittämistä
Asiakas- ja potilasturvallisuus ja sen osa-alueet
Yhtenäinen asiakas- ja potilasturvallisuuskulttuuri
Asiakas- ja potilasturvallisuuden suunnittelu, arviointi ja kehittäminen
Asiakas- ja potilasturvallisuus johtamisessa
Asiakas- ja potilasturvallisuuden hyviä käytänteitä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön,
mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa
työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön.
Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky
analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti
opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan
osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä
ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja
laaja-alaisuutta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita