Siirry suoraan sisältöön

Visuaalinen markkinointiviestintäLaajuus (10 op)

Opintojakson tunnus: KD00AD17

Opintojakson perustiedot


Laajuus
10 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän tehtävän ja osaa soveltaa tietoa markkinointiviestinnän suunnittelussa. Opiskelija pystyy erilaisin menetelmin tuottamaan ideoita ja lähestymistapoja ja toteuttamaan kampanjoita painamalla tuotettuun ja sähköiseen ympäristöön. Opiskelija osaa perustella ratkaisujaan niin ryhmälle kuin työn tilaajalle.

Opiskelija tuntee pakkauksen merkityksen tuote-, media- ja myymälämainonnassa ja osaa ratkaista suunnitteluongelmia myös tuotelähtöisesti.

Opiskelija tuntee valokuvauksen alalajit ja käyttömahdollisuudet ja osaa käytännössä tuottaa laadukkaita, tuotantoon soveltuvia valokuvaratkaisuja.

Sisältö

- markkinointiviestinnän tehtävät
- luova ajattelu
- prosessi: toimeksianto, suunnittelu, esittely, hyväksyminen ja toteutus
- mainonnan lähestymistavat ja suunnittelu
- asiakkaan, mainostoimiston ja median roolit ja yhteistyö
- markkinointiviestinnän sähköiset toteutukset
- presentaation sisältö ja tekniikat
- tuotteen tai palvelun nimi ja logo
- pakkaus tuotteen myyjänä
- valokuvan rooli ja mahdollisuudet viestinnässä
- mainosvalokuva: aiheen valinta, kuvaus ja kuvan jälkikäsittely
- värihallitun studiokuvauksen perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija
- osallistuu opetukseen edellytetyssä laajuudessa
- suorittaa annetut tehtävät hyväksytysti
- presentoi tuottamansa materiaalit
- ymmärtää opintojakson keskeiset sisällöt

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- presentoi tuottamansa materiaalit sujuvasti ja uskottavasti
- tuntee markkinointiviestinnän prosessin ja keinot
- osaa soveltaa tietoa markkinointiviestinnän suunnittelussa
- työskentelee sujuvasti sekä itsenäisesti että ryhmässä
- hallitsee opintojakson sisällöt ja soveltaa oppimaansa omaan työhönsä
- kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- osallistuu opetukseen aktiivisesti ja itseohjautuvasti
- suorittaa annetut tehtävät itsenäisesti osoittaen oma-aloitteisuutta ja luovaa ongelmanratkaisukykyä
- palauttaa annetut tehtävät ajallaan
- presentoi tuottamansa materiaalit uskottavasti ja visuaalisesti kiinnostavalla tavalla
- hallitsee markkinointiviestinnän prosessin ja keinot
- osaa soveltaa tietoa markkinointiviestinnän suunnittelussa kiinnostavalla ja oivaltavalla tavalla
- työskentelee sujuvasti sekä itsenäisesti että ryhmässä ja osoittaa vuorovaikutuskykynsä
- osaa soveltaa opintojaksolla opetettuja asioita omaperäisellä tavalla omaan työhönsä
- kykenee itsenäiseen tiedonhankintaan ja tiedon soveltamiseen
osoittaa ammatillisen identiteetin kehittymistä

Lisätiedot

The course will be taught in Finnish

Siirry alkuun