Akuuttihoitotyön kehittäminen ja sen johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000EO15-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.05.2023 - 30.09.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 04.12.2023 - 31.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
- Opettajat
- Maiju Salovaara-Hiltunen
- Kirsi Blom
- Vastuuopettaja
- Maiju Salovaara-Hiltunen
- Ryhmät
-
S2223S6Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, yamk
- Opintojakso
- S000EO15
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 9 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 04.12.2023 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Akuuttihoitotyön kehittäminen ja sen johtaminen S000EO15-3003 |
|
To 18.01.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Akuuttihoitotyön kehittäminen ja sen johtaminen S000EO15-3003 |
MPB4004
Oppimistila
|
Ma 12.02.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Akuuttihoitotyön kehittäminen ja sen johtaminen S000EO15-3003 |
MPB5010
Oppimistila
|
Aika ja paikka
Syksy 2023 - kevät 2024.
Oppimateriaalit
Oppiportin verkkokurssi "Tutkimustieto käyttöön".
HOTUS: Näyttöön perustuva toiminta; https://www.hotus.fi/materiaaliapankki/
Tarkempi kirjallisuus löytyy opintojakson Moodlesta
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kehittämistehtävä tehdään omaan työyksikköön.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kirjallisen työn arvosanan korottaminen ja uusiminen Tutkintosäännön mukaisesti opintojakson aikana (kevät 2024)
Kansainvälisyys
Kansainvälisten artikkeleiden / materiaalien hyödyntäminen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kehittymistyön pohjalta laadittu projektisuunnitelma ja posteri arvioidaan 0-5 asteikolla
Arvioinnissa käytetään kansallista tutkintojen osaamistason kuvausta, taso EQF 7.
Tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Hyvä (3-4)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op= 135 tuntia opiskelijan työtä
noin 15 t kontaktiopetusta
noin 120t tehtäväohjattua ja itsenäistä opiskelua
Sisällön jaksotus
Opintojakso toteutuu Syksy 2023 - Kevät 2024
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetus (aktivoiva luento, seminaari)
Tehtäväohjattu opetus (tiedonhaku, posteri, kehittämistehtävä; kirjallinen työ)
Itsenäinen opiskelu
Verkko-opiskelu
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelija selvittää muilta opiskelijoilta opetuksen toteuttamiseen liittyvät asiat ollessaan poissa orientaatiotunnilta tai toteutuksen muilta tunneilta.
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Opintojakson voi hyväksi lukea aikaisemmin hankitun osaamisen perusteella osittain tai kokonaan, jos opiskelijalla on vastaavan sisältöiset aiemmat korkeakouluopinnot (YAMK, kandi, maisteriopinnot)
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3-4):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty (hylätty):
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Lisätiedot
Opiskelija selvittää muilta opiskelijoilta opetuksen toteuttamiseen liittyvät asiat ollessaan poissa orientaatiotunnilta tai toteutuksen muilta tunneilta.
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Opintojakson voi hyväksi lukea aikaisemmin hankitun osaamisen perusteella osittain tai kokonaan, jos opiskelijalla on vastaavan sisältöiset aiemmat korkeakouluopinnot (YAMK, kandi, maisteriopinnot)