Vaihtoehtoiset toimintaterapian opinnot (4 op)
Toteutuksen tunnus: SG00AA21-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.11.2015 - 06.12.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2016 - 13.03.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2014-2015) Hyvinvointi, tutkintokokonaisuus
- Toimipiste
- Sofianlehdonkatu 5 b
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Toimintaterapian koulutusohjelma
- Opettajat
- Satu Aittomäki
- Anne Talvenheimo-Pesu
- Anja Sario
- Vastuuopettaja
- Anne Talvenheimo-Pesu
- Ryhmät
-
SG14K1Toimintaterapian koulutusohjelma
-
SG14K2Toimintaterapian koulutusohjelma
- Opintojakso
- SG00AA21
Tavoitteet
Opiskelija syventää ja laajentaa omaa osaamistaan valitsemallaan vaihtoehtoisella toimintaterapian alueella/alueilla. Hän oppii suunnittelemaan omia osaamistarpeitaan vastaavia opintoja.
Sisältö
Opiskelija voi valita ohjauskeskustelun pohjalta esim. seuraavista itseään kiinnostavan alan. Opinnot voidaan liittää myös kansainväliseen harjoitteluun tai toteuttaa kansainvälisenä verkko-opiskeluna.
Opiskelija rakentaa itselleen oman opintosuunnitelman
• ennalta ehkäisevä toiminta
• kuntoutustoiminta
• työterveyshuolto
• lastensuojelu
• 3. sektorin toiminta
• hanke- / projektitoiminta
• yrittäjyyden opintoja esim. markkinointi tms.
• ryhmätoiminta
• yhteisötoiminta
• yhteiskunnallinen toiminta
• monikulttuurinen toiminta
• kulttuuri- ja opetustoiminta
• hyvinvointiteknologia
• päihdetyö
• rikosseuraamus jne.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä perustelee valintojaan asiakkaan tarpeista käsin laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi systemaattisesti oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii sitoutuneesti ryhmän toimintaa edistäen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi ja kehittää systemaattisesti omaa toimintaansa.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä joustavasti ja turvallisesti.
Opiskelija työskentelee ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen ja toimii sitoutuneesti ammatillisia toimintatapoja edistäen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteistöä ja tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen muuttuvissa toimintaympäristöissä. Opiskelija arvioi kriittisesti omaa toimintaansa ja tuottaa tietoa toimintaympäristön kehittämiseksi.
Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti sekä kehittää työ- ja toimintaympäristöä yhdessä muiden toimijoiden kanssa.
Opiskelija toimii ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen monimutkaisissa ja ennakoimattomissa tilanteissa. Hän työskentelee kehittäen ja uudistaen ammattikäytäntöjä ja toimintatapoja.
Esitietovaatimukset
Toimintakyvyn ja toimintamahdollisuuksien arviointi 2
Terapeuttinen toiminta itsestä huolehtimisessa, kotielämässä, asioinnissa ja leikissä tai Terapeuttinen toiminta opiskelussa, työssä ja vapaa-aikana