Musculoskeletal and Occupational Physiotherapy (5 ECTS)
Code: SX00EE76-3009
General information
- Enrollment
- 27.11.2023 - 10.12.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2024 - 26.05.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Virtual portion
- 2 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Physiotherapy
- Teachers
- Irma Gerstenmaier
- Mika Pihlman
- Mika Luukkonen
- Groups
-
SXB22S1Fysioterapian tutkinto-ohjelma päivä
- Course
- SX00EE76
Implementation has 6 reservations. Total duration of reservations is 35 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 06.02.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
KOKO-ryhmä. Työkyvyn edistäminen fysioterapiassa SX00EE76-3009 |
MPB2025
Manuaalinen terapia 3
|
Mon 15.04.2024 time 12:30 - 15:00 (2 h 30 min) |
ETÄ: Työkyvyn edistäminen fysioterapiassa SX00EE76-3009 |
|
Fri 03.05.2024 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
ETÄ/ RYHMÄ A: Työkyvyn edistäminen fysioterapiassa SX00EE76-3009 |
|
Mon 06.05.2024 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
ETÄ/ RYHMÄ B: Työkyvyn edistäminen fysioterapiassa SX00EE76-3009 |
|
Tue 14.05.2024 time 08:00 - 18:30 (10 h 30 min) |
Käytännön loppukoe. Työkyvyn edistäminen fysioterapiassa SX00EE76-3009 |
MPB2026
Fysikaalinen laiteterapia
|
Wed 15.05.2024 time 08:00 - 18:30 (10 h 30 min) |
Käytännön loppukoe. Työkyvyn edistäminen fysioterapiassa SX00EE76-3009 |
MPB2026
Fysikaalinen laiteterapia
|
Location and time
Työfysioterapia 2 op: Zoom x 2 ja Moodlessa osoitettu oppimateriaali. Suoritetaan aikavälillä 12.4. - 24.5.2024.
Materials
Työfysioterapia 2 op: oppimateriaali Moodle-alustalla.
Käytännön loppukoe info sekä muut materiaalit TULE-kurssin Moodlessa.
Evaluation methods and criteria
Työfysioterapia 2 op: Zoom tapaamisiin x 2 osallistuminen. Oppimistehtävät x 3. Arviointi hyväksytty / hylätty.
Numeerisesti arvioitava tehtävä, Hyväksytty/Täydennettävää arvioitava tehtävä, Hyv/Hyl arvioitava käytännön loppukoe.
Student workload
Työfysioterapia 2 op = 27h x 2 = 54h
Toteutus etäluento x 2 (pakollinen osallistuminen ja tilauisuuksia ei tallenneta) ja oppimistehtävät x 3 . Osoitettu oppimateriaali Moodlessa.
Zoom: 8.11.2023 klo 12.30-15. Orientaatio.
Zoom: 3.5.2024 klo 12.30-15.30. Videotehtävien purku / RYHMÄ A.
Zoom: 6.5.2024 klo 12.30-15.30. Videotehtävien purku / RYHMÄ B.
TULE; itsenäiset oppimistehtävät, läsnäoloa velvoittavat työpajat sekä käytännön TULE-loppukoe.
Teaching methods
Työfysioterapia 2 op
ZOOM x 2, osallistuminen pakollinen. Oppimistehtävät x 3.
TULE; itsenäiset oppimistehtävät, läsnäoloa velvoittavat työpajat sekä käytännön TULE-loppukoe.
Further information
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students master professional concepts, and they justify their choices using the comprehensive knowledge base, based on the client’s needs. Students assess systematically the prerequisites and consequences of their own actions. Students act independently and professionally aiming at goals set to them in their operating environment as well as apply working methods appropriately and safely. Students work according to professional ethics as well as commit themselves to the group, enhancing its functioning.
Assessment criteria, good (3)
Students master professional concepts and make choices together with the client using the comprehensive knowledge base. They also assess and develop their own functioning systematically. Students act independently and professionally aiming at goals set to them in their operating environment. They also apply working methods flexibly and safely. Students work according to professional ethics considering the characteristics of various situations, and in their work they commit themselves to the code of professional conduct.
Assessment criteria, excellent (5)
Students master professional concepts and make choices together with the client using the comprehensive knowledge base, in changing environments. They also assess their own functioning and produce knowledge to develop their operating environment. Students act independently and professionally and develop their working and operating environments together with other actors. Students work according to professional ethics considering the characteristics of complex and unpredictable situations. Their work develops and renews professional procedures and practices.
Assessment criteria, approved/failed
Students master professional concepts, and they justify their choices using the comprehensive knowledge base, based on the client’s needs. Students assess systematically the prerequisites and consequences of their own actions. Students act independently and professionally aiming at goals set to them in their operating environment as well as apply working methods appropriately and safely. Students work according to professional ethics as well as commit themselves to the group, enhancing its functioning.
Further information
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.