Skip to main content

Musculoskeletal and Occupational Physiotherapy (5 ECTS)

Code: SX00EE76-3009

General information


Enrollment
27.11.2023 - 10.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 26.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
2 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Physiotherapy
Teachers
Irma Gerstenmaier
Mika Pihlman
Mika Luukkonen
Groups
SXB22S1
Fysioterapian tutkinto-ohjelma päivä
Course
SX00EE76

Implementation has 6 reservations. Total duration of reservations is 35 h 30 min.

Time Topic Location
Tue 06.02.2024 time 09:00 - 15:00
(6 h 0 min)
KOKO-ryhmä. Työkyvyn edistäminen fysioterapiassa SX00EE76-3009
MPB2025 Manuaalinen terapia 3
Mon 15.04.2024 time 12:30 - 15:00
(2 h 30 min)
ETÄ: Työkyvyn edistäminen fysioterapiassa SX00EE76-3009
Fri 03.05.2024 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
ETÄ/ RYHMÄ A: Työkyvyn edistäminen fysioterapiassa SX00EE76-3009
Mon 06.05.2024 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
ETÄ/ RYHMÄ B: Työkyvyn edistäminen fysioterapiassa SX00EE76-3009
Tue 14.05.2024 time 08:00 - 18:30
(10 h 30 min)
Käytännön loppukoe. Työkyvyn edistäminen fysioterapiassa SX00EE76-3009
MPB2026 Fysikaalinen laiteterapia
Wed 15.05.2024 time 08:00 - 18:30
(10 h 30 min)
Käytännön loppukoe. Työkyvyn edistäminen fysioterapiassa SX00EE76-3009
MPB2026 Fysikaalinen laiteterapia
Changes to reservations may be possible.

Location and time

Työfysioterapia 2 op: Zoom x 2 ja Moodlessa osoitettu oppimateriaali. Suoritetaan aikavälillä 12.4. - 24.5.2024.

Materials

Työfysioterapia 2 op: oppimateriaali Moodle-alustalla.

Käytännön loppukoe info sekä muut materiaalit TULE-kurssin Moodlessa.

Evaluation methods and criteria

Työfysioterapia 2 op: Zoom tapaamisiin x 2 osallistuminen. Oppimistehtävät x 3. Arviointi hyväksytty / hylätty.

Numeerisesti arvioitava tehtävä, Hyväksytty/Täydennettävää arvioitava tehtävä, Hyv/Hyl arvioitava käytännön loppukoe.

Student workload

Työfysioterapia 2 op = 27h x 2 = 54h
Toteutus etäluento x 2 (pakollinen osallistuminen ja tilauisuuksia ei tallenneta) ja oppimistehtävät x 3 . Osoitettu oppimateriaali Moodlessa.
Zoom: 8.11.2023 klo 12.30-15. Orientaatio.
Zoom: 3.5.2024 klo 12.30-15.30. Videotehtävien purku / RYHMÄ A.
Zoom: 6.5.2024 klo 12.30-15.30. Videotehtävien purku / RYHMÄ B.

TULE; itsenäiset oppimistehtävät, läsnäoloa velvoittavat työpajat sekä käytännön TULE-loppukoe.

Teaching methods

Työfysioterapia 2 op
ZOOM x 2, osallistuminen pakollinen. Oppimistehtävät x 3.

TULE; itsenäiset oppimistehtävät, läsnäoloa velvoittavat työpajat sekä käytännön TULE-loppukoe.

Further information

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Students master professional concepts, and they justify their choices using the comprehensive knowledge base, based on the client’s needs. Students assess systematically the prerequisites and consequences of their own actions. Students act independently and professionally aiming at goals set to them in their operating environment as well as apply working methods appropriately and safely. Students work according to professional ethics as well as commit themselves to the group, enhancing its functioning.

Assessment criteria, good (3)

Students master professional concepts and make choices together with the client using the comprehensive knowledge base. They also assess and develop their own functioning systematically. Students act independently and professionally aiming at goals set to them in their operating environment. They also apply working methods flexibly and safely. Students work according to professional ethics considering the characteristics of various situations, and in their work they commit themselves to the code of professional conduct.

Assessment criteria, excellent (5)

Students master professional concepts and make choices together with the client using the comprehensive knowledge base, in changing environments. They also assess their own functioning and produce knowledge to develop their operating environment. Students act independently and professionally and develop their working and operating environments together with other actors. Students work according to professional ethics considering the characteristics of complex and unpredictable situations. Their work develops and renews professional procedures and practices.

Assessment criteria, approved/failed

Students master professional concepts, and they justify their choices using the comprehensive knowledge base, based on the client’s needs. Students assess systematically the prerequisites and consequences of their own actions. Students act independently and professionally aiming at goals set to them in their operating environment as well as apply working methods appropriately and safely. Students work according to professional ethics as well as commit themselves to the group, enhancing its functioning.

Further information

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Go back to top of page