Terveyden edistämisen työmenetelmät (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00EB00-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 27.11.2023 - 31.01.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 08.01.2024 - 15.03.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Henna Hertell
- Maria Kauppinen
- Hanna Vatanen
- Vastuuopettaja
- Henna Hertell
- Ryhmät
-
SXQ24K2Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma monimuoto
- Opintojakso
- SX00EB00
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 25 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 15.01.2024 klo 14:30 - 16:00 (1 t 30 min) |
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3005, orientaatio Zoomissa |
|
Ma 29.01.2024 klo 12:00 - 15:00 (3 t 0 min) |
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3005 |
https://metropolia.zoom.us/j/64719896534
|
Ti 30.01.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3005 |
MPB4023
Reflektointitila
|
Ti 30.01.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3005 |
MPB4023
Reflektointitila
|
Ti 05.03.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3005, teoria Zoomissa |
|
Ke 13.03.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3005, teoria Zoomissa |
|
Ke 13.03.2024 klo 13:00 - 15:30 (2 t 30 min) |
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3005/Rokotussimulaatio ja rokotustaulukon läpi käyminen |
|
Ke 20.03.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3005, seminaari Zoomissa |
Aika ja paikka
Orientaatio Zoomissa, aikataulu tarkentuu myöhemmin.
Luennot, seminaari ja simulaatio löytyvät lukujärjestyksestä lähempänä opetuksen ajankohtaa.
Oppimateriaalit
Moodlessa ja tunneilla jaettava materiaali.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ryhmämuotoiset seminaariesitykset terveyden edistämisen työmenetelmistä.
Kansainvälisyys
Ei kansainvälisiä yhteyksiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätyönä toteutettava seminaarityö H1-H5.
Yksilötehtävät hylätty - hyväksytty
Rokotusosaaminen: portfolio hylätty - hyväksytty, yksilötentti hylätty - hyväksytty
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 133h
Vavu 1,25 op = 33h
Rokotusosaamisen syventävät opinnot 1,25 op = 33h
Terveyden edistämisen työmenetelmät, 2,5 op =67h
Sisällön jaksotus
-
Opetusmenetelmät
Luennot
Itsenäiset- ja ryhmätehtävät.
Verkkokurssit.
Simulaatio.
Seminaari.
Aikataulut lukujärjestyksessä lähempänä opetuksen ajankohtaa.
Lisätietoja opiskelijoille
Luennoilla, simulaatiossa ja seminaarissa läsnäolovelvoite. Osa luennoista on zoomissa ja osa lähiopetuksena kampuksella.
Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.
Lisätiedot
Luennoilla, simulaatiossa ja seminaarissa läsnäolovelvoite. Osa luennoista on zoomissa ja osa lähiopetuksena kampuksella.
Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.