Siirry suoraan sisältöön

Terveydenhoitajatyön johtaminen ja kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00BP03-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2019 - 15.05.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.08.2019 - 25.09.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettajat
Asta Lassila
Kati Ylikahri
Vastuuopettaja
Kati Ylikahri
Opintojakso
SX00BP03
Toteutukselle SX00BP03-3010 ei löytynyt varauksia!

Aika ja paikka

Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen.

Oppimateriaalit

Oheiskirjallisuutta:
1. Laaksonen & Niskanen & Ollila 2012. Lähijohtamisen perusteet. Edita. Helsinki
2. Haarala etc. 2015. Terveydenhoitajan osaaminen. Edita. Helsinki ss. 354-405
3. Kantanen & Salin & Suominen & Åstedt-Kurki: Kirjallisuuskatsaus hoitotyön johtajien johtamisosaamisesta. Hoitotiede 2011, 23 (3), 185-196.
4. Luentomateriaali ja muu tunnilla osoitettu materiaali
Asiakasvastaava-materiaali Moodle-oppimisympäristössä

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Arvioitava oppimistehtävä T1-K5

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävä pienryhmissä T1-K5.
Hyväksytty suoritus edellyttää tavoitteiden mukaista oppimistehtävän toteutusta, vertaisarviointia, perehtymistä yhdessä tuotettuun Moodle-oppimisympäristöön sekä kokonaisuuden kehittävään arviointiin osalllistumista päätösseminaarissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op= 5x27t= 135t
4op= 4x27= 198t

Sisällön jaksotus

Orientaatio, prosessin kuvaus ja oppimistehtävien jako 28.8.19 klo 8.30-11.45 I116
Orientaation jälkeen työstetään omaa oppimistehtävää (pari/ryhmä) oman aikataulun mukaan.
Päätösseminaarissa tehdään yhteenveto koko prosessista sekä arvioidaan yhteiskehittämällä tuotettua Moodle-verkkoympäristöä.
Lähiopetuksen ajankohdat lukujärjestyksessä.

Opetusmenetelmät

Aktioiva luento
Seminaari
Vertaisarviointi

Lisätietoja opiskelijoille

Orientaatio, prosessin kuvaus ja oppimistehtävien jako
Asiakasvastaava-kokonaisuuteen perehdytään ensin itsenäisesti Moodle-oppimisympäristössä ja sen jälkeen yhteinen lähiopetus Asta Lassilan johdolla .Huom! Läsnäolo 11.10 klo 9-12 lähitunnilla
Päätösseminaarissa arvioidaan työskentelyprosessia ja tuotettua materiaalia
yhteistoiminnallisesti kehittäen.
Opettaja on konsultoitavissa koko työskentelyprosessin ajan ja tarvittaessa järjestetään työpajoja.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikriteerit ks. liite.
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikriteereiden tasoa edistynyt tai asiantuntija.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija
- osaa etsiä tietoa monipuolisesti oman ammattialan tietolähteistä ja käyttää alan tietoperustaa
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan tietoperustaan ja ydinainekseen
- osoittaa saavuttaneensa riittävät tiedot pystyäkseen toimimaan ammatillisissa tilanteissa
- osaa toimia asiakaslähtöisesti
- ratkaisee ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- toimii turvallisesti ja ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa tuoda osaamisensa ryhmän tai projektin käyttöön
- kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.

Lisätiedot

Orientaatio, prosessin kuvaus ja oppimistehtävien jako
Asiakasvastaava-kokonaisuuteen perehdytään ensin itsenäisesti Moodle-oppimisympäristössä ja sen jälkeen yhteinen lähiopetus Asta Lassilan johdolla .Huom! Läsnäolo 11.10 klo 9-12 lähitunnilla
Päätösseminaarissa arvioidaan työskentelyprosessia ja tuotettua materiaalia
yhteistoiminnallisesti kehittäen.
Opettaja on konsultoitavissa koko työskentelyprosessin ajan ja tarvittaessa järjestetään työpajoja.

Siirry alkuun