Sulautettujen järjestelmien suunnittelu ja testaus (15 op)
Toteutuksen tunnus: TX00EH94-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 31.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
25.08.2025 - 19.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Puhtaat ja älykkäät ratkaisut
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Degree Programme in Electronics
- Ryhmät
-
ELEMODElectronics Design
-
SE23SElektroniikan pääaine, syksyllä 2023 aloittaneet
-
TXD22S1Degree Programme in Electronics päivä
-
SE22SElektroniikan pääaine, syksyllä 2022 aloittaneet
-
SE23KElektroniikan pääaine, keväällä 2023 aloittaneet
-
TXD23S1Degree Programme in Electronics päivä
-
SE22KElektroniikan pääaine, keväällä 2022 aloittaneet
- Opintojakso
- TX00EH94
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija hallitsee sulautettujen järjestelmien ja laitesuunnittelun perusteet. Hän kykenee suunnittelemaan ja toteuttamaan laitteiden ja järjestelmien prototyyppejä annettujen määritysten mukaisesti sekä testaamaan niiden toiminnan. Hän ymmärtää käyttöympäristön ja käytettävyyden merkityksen laitesuunnittelussa sekä hallitsee piirilevysuunnittelun. Opiskelija hallitsee myös 3D-suunnittelun perusteet ja osaa käyttää 3D-tulostinta ja -suunnitteluohjelmistoja tuotekehityksen työkaluina. Hän hallitsee laitteiden ja järjestelmien tehonkulutuksen suunnittelun perusteet ja kykenee optimoimaan sulautettujen järjestelmien tehonkulutusta.
Sisältö
- laitesuunnittelun perusteet
- sulautettujen järjestelmien suunnittelu ja ohjelmointi
- prototyyppien toteuttaminen ja testaus
- piirilevysuunnittelu
- 3D-suunnittelu tuotekehityksen apuna
- laitteiden ja järjestelmien tehonkulutus ja sen optimointi
Aika ja paikka
First period, autumn 2024 in Myyrmäki campus.
Oppimateriaalit
Lecture notes. Additionally some books TBD later.
Opetusmenetelmät
Lectures, exams, laboratory assignments, homework, design projects(s).
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
NA
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
The assessment is based on multiple tasks (exams, labs). Students may take the exams later if they're absent for a good reason. Since it's not required to pass individual tasks separately, no resits will be arranged to improve the exam points.
Kansainvälisyys
NA
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
NA
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
400 h of which 50% individual work.
Sisällön jaksotus
All relevant topics covered in the first autumn period.
Lisätietoja opiskelijoille
In order to pass the course, each student has to collect min 56 points
Monday and Friday mandatory participation 80% of the time
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet. Opiskelija on suorittanut opintojaksossa vaadittavat oppimistehtävät minimivaatimustasolla. Hänen osaamisensa on kehittynyt siten, että hänellä on mahdollisuus suorittaa tulevat ammattiopinnot ja lopulta toimia alan työtehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Hän on suorittanut opintojakson oppimistehtävät tyydyttävällä tai hyvällä tasolla. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää alan asiantuntijuuden merkityksen ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Hän on suorittanut opintojakson oppimistehtävät hyvällä tai kiitettävällä tasolla. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet. Opiskelija on suorittanut opintojaksossa vaadittavat oppimistehtävät minimivaatimustasolla. Hänen osaamisensa on kehittynyt siten, että hänellä on mahdollisuus suorittaa tulevat ammattiopinnot ja lopulta toimia alan työtehtävissä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Points to be given by different tasks (labs, exams, projects, homework). Max points 150.
0 - 55 => FAIL
56 - 75 => 1
76 - 95 => 2
96 - 115 => 3
116 - 135 => 4
136 - 150 => 5
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija hallitsee sulautettujen järjestelmien ja laitesuunnittelun perusteet. Hän kykenee suunnittelemaan ja toteuttamaan laitteiden ja järjestelmien prototyyppejä annettujen määritysten mukaisesti sekä testaamaan niiden toiminnan. Hän ymmärtää käyttöympäristön ja käytettävyyden merkityksen laitesuunnittelussa sekä hallitsee piirilevysuunnittelun. Opiskelija hallitsee myös 3D-suunnittelun perusteet ja osaa käyttää 3D-tulostinta ja -suunnitteluohjelmistoja tuotekehityksen työkaluina. Hän hallitsee laitteiden ja järjestelmien tehonkulutuksen suunnittelun perusteet ja kykenee optimoimaan sulautettujen järjestelmien tehonkulutusta.
Sisältö
- laitesuunnittelun perusteet
- sulautettujen järjestelmien suunnittelu ja ohjelmointi
- prototyyppien toteuttaminen ja testaus
- piirilevysuunnittelu
- 3D-suunnittelu tuotekehityksen apuna
- laitteiden ja järjestelmien tehonkulutus ja sen optimointi
Suoritustavat
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development. The student has completed the required learning exercises in minimum requirement level. His/her competences have developed in a way that he/she may complete the remaining studies and finally work in a suitable job position related to this field.